Philips wint vier EISA Awards voor innovatie op het vlak van tv en home-entertainment

augustus 15, 2011

Amsterdam – Philips meldt met trots dat het vier prestigieuze productonderscheidingen heeft ontvangen van de EISA (European Imaging and Sound Association):

• Europese 3D-tv van het jaar 2011-12: de Video-jury koos de Philips 9000 series Smart LED TV (46PFL9706)
  • Europese groene tv van het jaar 2011-12: de Video-jury koos de Philips Econova ECO Smart LED TV (46PFL6806)
  • Europees compact systeem van het jaar 2011-12: de Audio/Hometheater-jury koos het Philips Wi-Fi Multiroom Hi-Fi Systeem MCi8080 + NP3700
  • Europees compact hometheatersysteem van het jaar 2011-12: de Audio/Hometheater-jury koos de Philips SoundHub HTS9221

Philips heeft in 20 jaar tijd 44 EISA Awards gewonnen, waarvan 25 voor TV. Het bedrijf houdt zich daarmee jaar na jaar aan zijn belofte om eenvoud te bieden via zinvolle productinnovaties.

Europese 3D-tv van het jaar 2011-12

De 3D Max-functionaliteit van de 9000-serie Smart LED TV werd door EISA onderscheiden als de Europese 3D-tv van het jaar 2011-12. Met deze nieuw ontwikkelde 3D Max-technologie kunnen klanten 2D-beelden omzetten naar 3D-beelden en zelf de diepte daarvan regelen. Door de Full HD-resolutie en een kijkhoek van 180 graden is het beeld altijd scherp en helder. Daarnaast zorgt het ‘Moth Eye’-filter voor een perfect, spiegelvrij oppervlak. Het beeld komt daarbij extra tot leven doordat de donkere tinten worden verdiept en de lichte elementen meer naar voren worden gebracht.

Het oordeel van de EISA-jury luidt als volgt: “Philips zet een enorme stap voorwaarts met de platte 46PFL9706, die daarmee momenteel de beste 3D-televisie van de markt is. De overspraak tussen links en rechts, een vervelend effect bij actieve 3D, is zodanig teruggedrongen dat het nauwelijks meer opvalt. En je kunt zelf tot in de details de diepte van het oorspronkelijke 3D-beeld aanpassen. De beeldkwaliteit is tot het hoogst mogelijke niveau verbeterd, zonder dat de natuurlijkheid verloren gaat. En ISF-kalibratie is eindelijk ook mogelijk. Een effectief ‘Moth Eye'-filter neemt de vervelende spiegeling van het scherm in grote mate weg en zwart is echt zwart, zonder detailverlies. De bewegingscompensatie is zoals steeds de beste in de industrie – en bovendien is de prijs bijzonder aantrekkelijk voor zo'n topproduct.”

Europese groene tv van het jaar 2011-12

De innovatieve, betaalbare Philips Econova ECO Smart LED TV 46PFL6806 is door EISA erkend als de Europese groene tv 2011-12. Het toestel is energie-efficiënt en een aantal elementen is van gerecycleerd aluminium in plaats van plastic. De tv kan zo worden ingesteld dat ze automatisch na 4 uur uitschakelt en dankzij de Zero Power-knop verbruikt het toestel geen stroom wanneer het uitstaat – anders dan andere tv's. Dit element is, net als veel andere die deel uitmaken van de Philips Econova ECO Smart LED TV, ook te vinden bij de andere tv's van Philips.

Het oordeel van de EISA-jury luidt als volgt: “In zijn streven naar energie-efficiëntie bereikt de Philips 46PFL6806H een energieverbruik van slechts 56 watt in de standaardmodus. Daarmee geeft Philips de rechtstreekse concurrentie het nakijken. Chemische analyses van de pcb’s door SIMS Mirec Recycling Solutions, 's werelds grootste terugwinning- en recyclingbedrijf voor elektrische componenten en elektronica, tonen aan dat de Philips 46PFL6806H minder milieubelastend is dan andere tv’s.”

Europees compact systeem van het jaar 2011-12

Het Philips Wi-Fi multiroom hifisysteem biedt een kristalheldere klank dankzij de nieuwste ClariSound-speakers. Het systeem werd uitgeroepen tot het Europese compacte systeem van het jaar 2011-12. Om een perfecte weergave van hoge tonen mogelijk te maken, is de zachte-koepeltweeter van de ClariSound-speaker bovenop de luidsprekerkast geplaatst. Daardoor wordt de rijkheid en de breedte van de originele uitvoering weergegeven en wordt de ruimte gevuld met zuiver, gedetailleerd geluid. De connectiviteit en het gebruiksgemak van het Philips multiroom hifisysteem biedt eenvoudige toegang tot al je favoriete tracks, overal in huis. Zonder gedoe en zonder iets af te doen aan de uitstekende geluidskwaliteit.

In combinatie met de nieuwste Philips netwerkmuziekspelers (NP3300 / 3500 / 3700 / 3900) ontstaat een adembenemende muziekervaring die alle kamers in de woning vult. De muziek wordt draadloos naar verschillende kamers gestreamd vanaf de 160 GB harde schijf, je eigen pc/Mac of muziekdiensten als Spotify. En ook je smartphone doet mee dankzij de Philips MyRemote App voor Apple & Android.

Het oordeel van de EISA-jury luidt als volgt: “Philips heeft zijn Streamium-serie verder geëvolueerd met touchscreenbediening en twee uiterst indrukwekkende luidsprekers. Zo ontstaat een muzieksysteem voor meerdere vertrekken via de MCi8080 en NP3700. Voor het hoofdvertrek is er een dvd-speler en het geluid wordt tot in vijf verschillende vertrekken weergegeven. De bronnen voor dat geluid zijn zeer divers en omvatten ook internet/FM-radio en DLNA-streaming vanuit het thuisnetwerk. Het pakket is inclusief een 160 GB externe USB-drive voor de opslag van je eigen muziek en foto's. De kern wordt gevormd door een 2x50 W klasse D-versterker die via de glasvezelspeakers met bas-/middengedeelte en een treble-eenheid er bovenop een uitzonderlijk soepel en gedetailleerd geluid produceert. En klap op de vuurpijl: je kunt dit systeem bedienen via een gratis app voor Android en iPhone.”

Europees compact hometheatersysteem van het jaar 2011-12

De Philips SoundHub HTS9221, een 2.1 hometheatersysteem met titaniumtweeters voor een onvervormde, kristalheldere klank en geïntegreerde 3D Blu-rayweergave, is uitgeroepen tot het Europese compacte hometheatersysteem van het jaar 2011-12. De elegante, compacte SoundHub is ontworpen om aan de behoeften van een groeiende groep consumenten te voldoen: zij zijn op zoek naar een bioscoopervaring thuis en een gestroomlijnd systeem waarmee ze ook naar muziek kunnen luisteren. De Philips SoundHub 9000-serie biedt de beste oplossing voor deze doelgroep. Deze Philips SoundHub is ook verkrijgbaar in wit (HTS9241).

De eigenschappen die titanium zo geschikt maken voor de lucht- en ruimtevaartindustrie, maken er ook een innovatieve tweeter van. Het materiaal levert een uiterst gedetailleerd geluid. Titanium is hard en heeft een optimale balans tussen sterkte en gewicht. Dit betekent dat het niet snel vervormt, wat vervormde klankweergave tegengaat en een kristalhelder geluid garandeert. Het systeem omvat ook de nieuwste ontwikkeling op het vlak van connectiviteit: Smart TV. Daarmee verandert elke tv in een aangesloten mediaportaal dat online content weergeeft en je toegang geeft tot muziek, foto's en video's op je tablet, smartphone of laptop.

Het oordeel van de EISA-jury luidt als volgt: “Slechts zelden vind je een zo opmerkelijk industrieel design, zulke intelligente antwoorden op vragen van de consument en zo'n uitstekende performance in één systeem. De Philips ‘SoundHub’ HTS9221 heeft dit allemaal. Dit alles-in-een 2.1 systeem omvat een 3D blu-rayspeler, volledige DLNA-netwerkcapaciteit, webradio, een verborgen iPod-dock, USB en SD-kaarthouders. Gekoppeld aan een paar elegante tafelspeakers met titaniumtweeters met omgekeerde koepel en een krachtige 230 W actieve subwoofer. Om dit stijlvolle systeem compleet te maken, biedt Philips zelfs een gratis afstandsbediening-app voor iPad/iPhone. Dit is een modern product dat hoge ogen zal gooien.”

Redactionele opmerkingen
De EISA Awards worden jaarlijks gekozen door juryleden die meer dan 50 prominente foto-, video-, audio-, hometheater- en mobiele elektronicatijdschriften uit zo'n 20 Europese landen vertegenwoordigen. Elke jury werkt apart, maar in opdracht van de European Imaging & Sound Association. De EISA Awards worden begin september officieel aan Philips overhandigd tijdens een plechtigheid op de IFA-beurs Berlijn, Duitsland.

Bezoek www.philips.com/cinema of www.philips.com/tv voor meer informatie over Philips tv en ga naar www.philips.com/sound of Philips Sound op Facebook voor meer informatie over Philips audio- en videoproducten.

Ga voor meer informatie over Philips op de IFA-beurs naar www.ifa.philips.com.

Philips SoundHub HTS9221

Philips 46PFL6806

Philips 46PFL9706

Renee de Bruin
Ai PR Manager Philips Consumer Lifestyle
Tel.: +31.40.2785030
E-mail: renee.de.bruin@philips.com

Philips Customer Care Center, tel. 080080190

Over Koninklijke Philips Electronics

Koninklijke Philips Electronics N.V. (NYSE: PHG, AEX: PHI) is een onderneming met een veelzijdig aanbod op het gebied van gezondheidszorg en welzijn, dat gericht is op verbetering van de kwaliteit van leven van mensen door middel van tijdige innovaties. Als toonaangevende onderneming op het gebied van gezondheidszorg, lifestyle en verlichting integreert Philips technologieën en design in op de mens gerichte oplossingen, die zijn gebaseerd op diepgaand inzicht in de wensen en behoeften van de klant en zijn merkbelofte van “sense and simplicity”. Philips heeft wereldwijd circa 120.000 werknemers in dienst, verspreid over meer dan 100 landen. Met een omzet van EUR 22.3 miljard in 2010 is de onderneming marktleider op het gebied van cardiale zorg, acute zorg en thuiszorg, energiezuinige verlichtingsoplossingen en nieuwe verlichtingstoepassingen, alsmede lifestyle-producten voor persoonlijk welzijn en amusement, met een sterke leidende positie op het gebied van scheerapparaten en haartrimmers, portable entertainment en mondverzorgingsproducten. Meer informatie over Philips vindt u op www.philips.nl/nieuwscentrum.