Philips meldt aan Autoriteit Financiële Markten dat het meer dan 5% van zijn eigen aandelen bezit

augustus 11, 2011

Amsterdam – Koninklijke Philips Electronics N.V. (NYSE: PHG, AEX: PHI) maakt vandaag bekend dat de onderneming aan de Autoriteit Financiële Markten (AFM) heeft gemeld dat het momenteel meer dan 5 procent bezit van de eigen aandelen. De deelneming van Philips bestaat uit aandelen die onder het huidige aandeleninkoopprogramma ter waarde van EUR 2 miljard zijn aangeschaft om te worden ingetrokken, en uit aandelen die worden aangehouden om te voldoen aan verplichtingen die voortvloeien uit bestaande langlopende bonus- en optieregelingen voor medewerkers.

Joost Akkermans
Philips Corporate Communications:
Email: joost.akkermans@philips.com

Koninklijke Philips Electronics N.V. (NYSE: PHG, AEX: PHI) is een onderneming met een veelzijdig aanbod op het gebied van gezondheidszorg en welzijn, dat gericht is op verbetering van de kwaliteit van leven van mensen door middel van tijdige innovaties. Als toonaangevende onderneming op het gebied van gezondheidszorg, lifestyle en verlichting integreert Philips technologieën en design in op de mens gerichte oplossingen, die zijn gebaseerd op diepgaand inzicht in de wensen en behoeften van de klant en zijn merkbelofte van “sense and simplicity”. Philips heeft wereldwijd circa 120.000 werknemers in dienst, verspreid over meer dan 100 landen. Met een omzet van EUR 22.3 miljard in 2010 is de onderneming marktleider op het gebied van cardiale zorg, acute zorg en thuiszorg, energiezuinige verlichtingsoplossingen en nieuwe verlichtingstoepassingen, alsmede lifestyle-producten voor persoonlijk welzijn en amusement, met een sterke leidende positie op het gebied van scheerapparaten en haartrimmers, portable entertainment en mondverzorgingsproducten. Meer informatie over Philips vindt u op www.philips.nl/nieuwscentrum.