Philips introduceert Philips MediaSuite: een nieuwe reeks NetTV’s speciaal ontwikkeld voor de hospitality branche

juli 21, 2011

Eindhoven –  Philips, de toonaangevende leverancier van televisies aan de hospitality industrie, lanceert Philips MediaSuite. Deze nieuwe reeks op internet aangesloten televisies bieden hotelgasten al het gemak van internet in hun eigen hotelkamer.

 

Philips’ MediaSuite televisies zijn de meest recente toevoeging aan de portfolio van Philips producten die speciaal voor de hotelsector worden vervaardigd. Hiermee krijgen hoteliers de mogelijkheid om hun gasten op een kosteneffectieve en makkelijke manier via een aaneenschakeling van NetTV apps interactieve services te bieden.

 

Uit pan-Europees onderzoek onder bijna 7000 respondenten is gebleken dat meer dan de helft van de reizigers (55%) de voorkeur geeft aan een hotel met internet televisie. Van de ondervraagden gaf 92% aan altijd gebruik te maken van NetTV op de hotelkamer. De meest gebruikte functies die naar voren kwamen, zijn: catch-up tv (39%), het nieuws (17%) en het weer (11%) Als het gaat om hotel specifieke functies zijn stadsinformatie (39%), conciërge diensten (16%) en vlucht informatie (10%) het meest interessant voor reizigers.  

 

Hotelgasten kunnen zonder hun eigen laptop of notebook uit te moeten pakken genieten van toegang tot het internet. Catch-up TV, online applicaties zoals het lokale weer en nieuws, Facebook en Twitter worden toegankelijk door de televisie op de hotelkamer. De afstandsbediening is speciaal ontworpen voor een intuïtieve navigatie door de verschillende interactieve diensten.

 

De Philips ‘Super Seven’
MediaSuite TV’s zijn ontworpen op basis van de Philips ‘Super Seven’; een serie van zeven exclusieve voordelen voor hoteliers en hotelgasten:


 

Duurzaamheid Besparen van energie en kosten
Eenvoud  Het aanbieden van aanpasbare, gebruiksvriendelijke TV schermen en het generen van nieuwe inkomsten
Smart Technologie Een uiteenlopende reeks LED TV’s met superieure beeldkwaliteit, IPTV en compatibiliteit met een interactief systeem naar keuze
Diensten Inclusief 5 jaar garantie en een handig huurprogramma
Signature Range Geeft u de mogelijkheid uw gasten iets unieks te bieden door het gebruik van Ambilight en 3D in de hotelkamer
Veiligheid Met versleuteling van de inhoud zodat uw gasten als eerste de nieuwste blockbusters kunnen bekijken
Segmentatie Speciale proporties en kenmerken zodat ook horecagelegenheden en cruiseschepen baat hebben bij de professionele televisies van Philips

 

 

 

Wouter Staal, Sr. Global Marketing Manager, Philips Hotel TV: “Met behulp van onze Hotel TV oplossingen willen wij hotel eigenaren en managers in de hele wereld faciliteren in het aanbieden van een unieke hotelervaring voor gasten. Met Philips MediaSuite kan dit op een kosteffectieve en duurzame manier. Het versterkt ons aanbod en laat zien dat wij vastbesloten zijn om onze partners door middel van innovatie en service een concurrentievoordeel te verschaffen.”


Ian Millar CHTP, Professor of Information Technology, Deputy Director of Innovation, Lausanne Hotel School: “Tegenwoordig verwachten gasten dat technologie een onderdeel uitmaakt van de ervaring die hoteliers bieden . Gasten gaan er van uit dat zij dezelfde toegang tot entertainment en sociale media hebben als thuis. Door dit mogelijk te maken is MediaSuite niet alleen een geweldig product, maar precies wat de industrie nodig heeft.”


Het Philips ‘CoCreation Expert Team’
Philips heeft meer dan dertig jaar ervaring met het leveren van innovatieve oplossingen in de hotelindustrie. Hierbij horen onder ander verschillende LED TVs met baanbrekende eigenschappen.


Door de oprichting van het Philips ‘CoCreation Expert Team’ laat het bedrijf haar toewijding op gebied van innovatie zien. Dit panel van onafhankelijke leiders uit de branche brengt jaren van expertise bij elkaar. Daarnaast biedt het panel door middel van producttests, belangrijke marktinzichten. Op deze manier kunnen ook in de toekomst toonaangevende oplossingen ontwikkeld blijven worden voor de beste interactieve kijk- en gebruikerservaringen voor gasten.


Het ‘CoCreation Expert Team’ van Philips bestaat uit onder andere senior managementleden van grote hotelketens zoals Marriot en Accor, toonaangevende hospitality consultants Ted Horner en Bryan Steele en Ian Millar van de Lausanne Hotel School.

 

Voor meer informatie over Philips Hotel TVs gaat u naar www.philips.com/hoteltv.

Voor media vragen:

Philips Consumer Lifestyle
Renee de Bruin, Senior Manager PR
T: 040 278 50 30
E: Renee.de.bruin@philips.com

 

Voor consumentenvragen over Philips producten kunt u ons bereiken op 0800-0230076 (gratis) of via www.support.philips.com

.

Over Koninklijke Philips Electronics N.V.

Koninklijke Philips Electronics N.V. (NYSE: PHG, AEX: PHI) is een onderneming met een veelzijdig aanbod op het gebied van gezondheidszorg en welzijn, dat gericht is op verbetering van de kwaliteit van leven van mensen door middel van tijdige innovaties. Als toonaangevende onderneming op het gebied van gezondheidszorg, lifestyle en lighting integreert Philips technologieën en design in op de mens gerichte oplossingen, die zijn gebaseerd op diepgaand inzicht in de wensen en behoeften van de klant en zijn merkbelofte van “sense and simplicity”. Philips heeft wereldwijd circa 120.000 werknemers in dienst, verspreid over meer dan 100 landen. Met een omzet van EUR 22.3 miljard in 2010 is de onderneming marktleider op het gebied van cardiale zorg, acute zorg en thuiszorg, energiezuinige verlichtingsoplossingen en nieuwe verlichtingstoepassingen, alsmede lifestyle-producten voor persoonlijk welzijn en amusement, met een sterke leidende positie op het gebied van Flat-TV, scheerapparaten en haartrimmers, portable entertainment en mondverzorgingsproducten. Meer informatie over Philips vindt u op www.philips.nl/nieuwscentrum.

 

Handelsmerken zijn eigendom van Koninklijke Philips Electronics N.V. of van hun respectieve eigenaars.

.