Philips lanceert vervolg op online comedy Nigel & Victoria

juni 1, 2011

Amsterdam, 1 juni 2011 – Philips lanceert vandaag deel twee van de succesvolle branded content comedyserie ‘Nigel & Victoria’ over het liefdesleven van marketingmedewerker Nigel en zijn vriendin Victoria Koblenko, de slimme gadget reviewer. Ook volgen we de wereldwijde zoektocht van Nigel naar nieuwe reviewers die in real life plaatsvond. Zo ook in Nederland.

 

In de eerste online serie was Victoria Koblenko de officiële product reviewer van de ‘On the Go’-accessoires. Hiermee sprak zij slimme en trendy jonge vrouwen aan met een passie voor gadgets, muziek, mode en entertainment. In 6 afleveringen van 4 minuten, worden fans van de serie uitgenodigd om het volgende seizoen van Nigel & Victoria te bekijken: ‘The Search’. 

     

Online meets real life
Philips zorgt met de branded content voor een frisse aanpak op het gebied van fan engagement. In de nieuwe serie van Nigel & Victoria wordt de verhaallijn namelijk geïntegreerd in een real life zoektocht naar productreviewers in landen over de hele wereld, waaronder Nederland. Deze campagne combineert elementen van orginele en grappige content, de inzet van social media én een real life casting.

 

“De manier waarop consumenten relaties aangaan met merken verandert continu. Organisaties moeten deze ontwikkelingen dan ook goed in de gaten”, aldus Gary Raucher, vice-president en hoofd Integrated Communications van Philips. “Philips neemt het voortouw door dit goed te observeren en vervolgens te reageren op de nieuwe manier waarop de consument met content omgaat. Een innovatieve campagne met branded content zoals Nigel & Victoria is hier een goed voorbeeld van.”

 

Nieuw gezicht ‘On the Go’-accessoires: Chariva Zaandam 
Chariva Zaandam (27) mag zich het nieuwe gezicht van Philips voor de ‘On the Go’-accessoires in Nederland noemen. Tijdens een auditie in Amsterdam bewees Chariva zich als een uitstekende gadget reviewer. Volgens de jury is ze spontaan, grappig, past ze goed bij Philips en is ze bovendien heel geloofwaardig. Daarnaast wist ze de gadgets op een eerlijke en enthousiaste manier te reviewen. Na de auditie werden er onder andere reviewfilmpjes opgenomen voor hoofdtelefoons en iPadhoezen. Chariva schreef hier haar eigen scripts voor.

 

De van oorsprong Hilversumse Chariva is van alle markten thuis. Momenteel woont ze in Amsterdam waar ze werkt als copywriter. Daarnaast schrijft ze haar eerste kinderboek. In haar rol als de Nederlandse gadgetreviewer voor Philips, komt haar acteer- en modellenervaring goed van pas. Naast de product review-filmpjes die Chariva maakte, is zij ook te zien in de eerste aflevering van Nigel & Victoria.

 

Deze auditie was onderdeel van een globale zoektocht naar nieuwe gezichten voor de accessoirereeks. Chariva is 1 van de 10 nieuwe gezichten die Philips wereldwijd  heeft geselecteerd. In de nieuwe afleveringen van Nigel & Victoria doet Nigel naast Nederland, Engeland, België, Duitsland, Thailand en de Filippijnen aan.

Nigel & Victoria

Chariva Zaandam

Neem voor meer informatie contact op met:

Lianne van Vliet
Fleishman-Hillard

 

Tel: 020 406 59 34
E-mail: lianne.vanvliet@fleishman.com

.

Over Nigel and Victoria

Nigel & Victoria is een branded content serie bedacht door Philips met in de hoofdrollen Nigel de marketingmedewerker van Philips en Victoria Koblenko, zijn vriendin én Philips gadget reviewer. Meer informatie vind je op www.facebook.com/nigelandvictoria waar alle afleveringen en bonusmateriaal vanaf donderdag 2 juni te zien zijn.

.

Over Koninklijke Philips Electronics

Koninklijke Philips Electronics N.V. (NYSE: PHG, AEX: PHI) is een onderneming met een veelzijdig aanbod op het gebied van gezondheidszorg en welzijn, dat gericht is op verbetering van de kwaliteit van leven van mensen door middel van tijdige innovaties. Als toonaangevende onderneming op het gebied van gezondheidszorg, lifestyle en lighting integreert Philips technologieën en design in op de mens gerichte oplossingen, die zijn gebaseerd op diepgaand inzicht in de wensen en behoeften van de klant en zijn merkbelofte van “sense and simplicity”. Philips heeft wereldwijd circa 117.000 werknemers in dienst, verspreid over meer dan 100 landen. Met een omzet van EUR 22.3 miljard in 2010 is de onderneming marktleider op het gebied van cardiale zorg, acute zorg en thuiszorg, energiezuinige verlichtingsoplossingen en nieuwe verlichtingstoepassingen, alsmede lifestyle-producten voor persoonlijk welzijn en amusement, met een sterke leidende positie op het gebied van Flat-TV, scheerapparaten en haartrimmers, portable entertainment en mondverzorgingsproducten. Meer informatie over Philips vindt u op www.philips.nl/nieuwscentrum.

.