Philips demonstreert breed assortiment LED-innovaties op Lightfair 2011

mei 17, 2011

 

PHILADELPHIA – LIGHTFAIR INTERNATIONAL 2011 – Philips demonstreert op de beurs Lightfair International 2011 haar wereldwijde leiderschap in LED-verlichting door er het meest uitgebreide assortiment LED-verlichtingsoplossingen tentoon te stellen voor kantoren, winkels, woningen en openbare ruimtes. De onderneming introduceert er nieuwe innovaties die opvallen door hun energie-efficiëntie, duurzaamheid en fraaie vormgeving.

 

Talloze oplossingen van Philips zullen te zien zijn op de LIGHTFAIR® International, de grootste show voor architecturale en commerciële verlichting in Noord-Amerika. Philips zal er zijn nieuwste LED-verlichtingsinnovaties tonen:

 

  • Nieuwe en verbeterde buitenverlichtingsoplossingen en -systemen, zoals de RX1 LED-oplossing van Philips Hadco, die in snel tempo worden toegepast door gemeenten in de V.S. die de lichtkwaliteit, energie-efficiëntie en veiligheid in de gemeente voor de burgers willen verbeteren.

  • Geavanceerde verlichtingsoplossingen voor woningen, kantoren en professioneel gebruik die de energie-efficiëntie en vormgeving verbeteren zonder afbreuk te doen aan kwaliteit, prestaties, duurzaamheid of budgettaire eisen. Daartoe behoren oplossingen zoals Philips Ledalite’s JUMP-armatuur, een intelligente LED-armatuur die is ontwikkeld voor binnenverlichtingssystemen met hoge prestaties.

  • De introductie van ’s werelds eerste LED vervanger voor de 75 watt-gloeilamp, de Philips EnduraLED 17 watt, die is ontworpen om te voldoen aan de ENERGY STAR-kwalificaties of deze zelfs te overtreffen. Zijn nominale levensduur is 25 maal langer en hij verbruikt 80% minder energie dan een traditionele gloeilamp.

  • Philips’ LED vervanger voor de 60 watt-gloeilamp, de Philips EnduraLED 12,5 watt (in Nederland bekend als de 12W MyAmbiance), is ook ’s werelds eerste 60 watt-equivalent die de ENERGY STAR-kwalificatie heeft verworven als energie-efficiënte verlichtingsoplossing van hoge kwaliteit.

 

“Philips gaat door met het verbreden van haar aanbod aan verlichtingsoplossingen voor professionele toepassingen. Die maximaliseren de potentie van licht om steden te helpen bij het verzekeren dat hun straten beter verlicht en veiliger worden, helpen gebouwbeheerders inspirerende kantooromgevingen te realiseren, en helpen winkeliers verlichting te gebruiken voor het verbeteren van de winkelbeleving voor hun klanten”, zei Zia Eftekhar, CEO van Philips Lighting North America. “Achter de speerpunt van ons wereldwijde leiderschap in LED-technologie is ons hele assortiment gericht op het leveren van verlichtingsinnovaties die de milieu-, economische en vormgevingsbehoeften aanspreken van onze uiteenlopende klanten.” 

 

LED-leiderschap 
De introductie vandaag van zijn vervanger voor 75 watt-gloeilampen, de Philips EnduraLED 17 watt (in het Noord-Amerikaanse consumentenkanaal ook bekend als AmbientLED 17 watt), versterkt Philips’ leidende positie in en toewijding aan de LED-technologie en  oplossingen. Het nieuwe product zal in de Verenigde Staten verkrijgbaar zijn vanaf het vierde kwartaal van 2011.

De EnduraLED 17 watt volgt in het voetspoor van de EnduraLED 12,5 watt, Philips’ LED vervanger voor 60 watt-gloeilampen, het wereldwijd meest gebruikte type. Nu is het ook het eerste LED-equivalent voor 60 W-lampen dat een ENERGY STAR-certificering heeft verworven;  nòg een bewijs van Philips’ inzet in LED-technologie.
 

Realiseren van leefbare steden
Philips werkt als partner met burgemeesters en gemeentebesturen, architecten en stedenbouwkundigen samen aan het verbeteren van de leefbaarheid van steden door het gevoel van comfort, zekerheid en veiligheid van de burgers te verhogen met verlichting die ook goed is voor onze planeet. Veel steden en regio’s in de VS – zoals Altoona (PA), Weston (FL) en Boston (MA) om er maar enkele te noemen – alsook Nederlandse gemeentes zoals Tilburg, Terneuzen, Apeldoorn en Groningen hebben al LED-oplossingen van Philips in gebruik genomen. Ze realiseren daarmee substantiële energie- en kostenbesparingen met gelijkmatig en comfortabel wit licht dat de zichtbaarheid significant verbetert en tegelijk de noodzaak van onderhoud vermindert.

 

Op de Lightfair laat Philips diverse innovatieve LED-straatverlichtingsoplossingen zien zoals de Philips Hadco RXI-, Philips Gardco Gullwing- en Philips Wide-lite-assortimenten, die omarmd zijn door meerdere steden in de  VS. Hun vormgeving en prestaties maken hen geschikt voor verscheidene toepassingen zoals stadscentra, straten, parkeerterreinen en rijwegen, en ze kunnen gemakkelijk opgewaardeerd worden naarmate de LED-technologie evolueert.

 

Philips verlichting: door de branche erkend en bekroond 
Philips heeft consistent producten en oplossingen geleverd die voldoen aan de duurzaamheidsrichtlijnen of deze overtreffen, zonder afbreuk te doen aan vormgeving en productprestaties.

 

In de laatste paar maanden werden acht producten van Philips bekroond met Next Generation Luminaire awards van het Ministerie van Energie, 17 ontvingen een Red Dot Design award, en de onderneming ontving drie erkenningen voor marktleiderschap door Architectural Solid State Lighting. Enkele van de vele prijswinnende producten die zijn tentoongesteld op de Lightfair zijn de RX1 van Philips Hadco voor buitenverlichting, de Jump armatuur Philips Ledalite en de Omega Revelation LED-downlight van Philips Daybrite voor binnentoepassingen.

Voor meer persinformatie kunt u contact opnemen met:

Liesbeth De Smedt
Woordvoerder Philips, Licht Nederland
Telefoon: (040) 278 61 57
E-mail: liesbeth.de.smedt@philips.com 

 

Consumentenlijn verlichting: 0800 744 547 75 (Nederland)

.

Over Koninklijke Philips Electronics N.V.

Koninklijke Philips Electronics N.V. (NYSE: PHG, AEX: PHI) is een onderneming met een veelzijdig aanbod op het gebied van gezondheidszorg en welzijn, dat gericht is op verbetering van de kwaliteit van leven van mensen door middel van tijdige innovaties. Als toonaangevende onderneming op het gebied van gezondheidszorg, lifestyle en lighting integreert Philips technologieën en design in op de mens gerichte oplossingen, die zijn gebaseerd op diepgaand inzicht in de wensen en behoeften van de klant en zijn merkbelofte van “sense and simplicity”. Philips heeft wereldwijd circa 119.000 werknemers in dienst, verspreid over meer dan 60 landen. Met een omzet van EUR 25.4 miljard in 2010 is de onderneming marktleider op het gebied van cardiale zorg, acute zorg en thuiszorg, energiezuinige verlichtingsoplossingen en nieuwe verlichtingstoepassingen, alsmede lifestyle-producten voor persoonlijk welzijn en amusement, met een sterke leidende positie op het gebied van Flat-TV, scheerapparaten en haartrimmers, portable entertainment en mondverzorgingsproducten. Meer informatie over Philips vindt u op www.philips.nl/nieuwscentrum.

.