Het nieuwe stofzuigen volgens Philips: Voetjes omhoog – de Philips HomeRun komt eraan!

mei 9, 2011

Amsterdam – De lente is in volle gang! Reden voor Philips om het schoonmaak- en stofzuiggedrag van de Nederlandse vrouw eens onder de loep te nemen. Volgens een recente enquête in samenwerking met vrouwonline.nl slaan bij twee derde (64%) van de vrouwen de schoonmaakkriebels toe. Hoewel  het huis schoon houden hard werken is, haalt 60% van de ondervraagden voldoening uit deze activiteit. Slechts 35% van de vrouwen vindt het een goede oplossing om het huishouden uit te besteden en zo meer te genieten van hun vrije tijd. Van de vrouwen geeft 50% aan dit te kostbaar te vinden en bovendien vindt bijna een vijfde (19%) het vervelend om een vreemde in huis te hebben.
Zeker voor de werkende vrouwen (73%) is vrije tijd belangrijk. Het huishouden neemt per week maar liefst zes uur in beslag en met name klusjes als de badkamer schoonmaken of stofzuigen worden gezien als vervelend (respectievelijk 19% en 12%).
Ook al staat stofzuigen op de tweede plaats als het gaat om de dankbaarste klussen, het feit dat een schone vloer na het stofzuigen maar van korte duur is, kan frustrerend zijn, aldus de ondervraagden.
Hier brengt Philips vanaf dit voorjaar verandering in. Het stofzuigen kan eenvoudig overgelaten worden aan de Philips HomeRun. De intelligente robotstofzuiger zuigt de vloeren van je huis schoon zonder ook maar een hoek van de (huis)kamer te missen. Zo blijft er meer tijd over om van de zon te genieten.

De robotstofzuiger
De Philips HomeRun is een handig en compact apparaat, dat volledig autonoom te werk gaat. Met zijn intelligente navigatie- en karteringstechnologie brengt de HomeRun de vloeren in kaart. Ingebouwde sensoren detecteren alle staande objecten in de kamer zodat de stofzuiger er niet tegenaan rijdt. De HomeRun is voorzien van een lithium-ionbatterij, waardoor hij grote oppervlaktes aan kan en krachtig genoeg is voor tapijten en vloerkleden van 20mm hoog. Als de batterij leeg is keert de stofzuiger terug naar zijn basis om op te laden. Hierna keert het apparaat terug  naar de plek waar hij stopte.  Als de klus erop zit, bergt de Philips HomeRun zichzelf weer op.  Overigens is het mogelijk de stofzuiger zo te programmeren, dat hij stofzuigt terwijl je niet thuis bent. Door deze nieuwe manier van stofzuigen geniet jij van je vrije tijd.

Meer informatie over de Philips HomeRun en hoge resolutie beeldmateriaal

+ Meer informatie over de Huishoud enquête van vrouwonline.nl

HomeRun

Philips demonstreerde vrijdag 6 mei op drie locaties in Nederland de HomeRun. Tijdens een ludieke actie zette Philips de oude en nieuwe manier van stofzuigen tegenover elkaar en liet daarmee zien, hoe gemakkelijk het leven kan zijn met de Philips HomeRun. Terwijl jij van je vrije tijd geniet zuigt de Philips HomeRun zelfstandig het hele huis.

Voor media vragen:

Philips Consumer Lifestyle
Renee de Bruin, Senior Manager PR
T: 040 278 50 30
E: Renee.de.Bruin@philips.com

Voor consumentenvragen over Philips producten kunt u ons bereiken op 0800-0230076 (gratis) of via www.support.philips.com

Koninklijke Philips Electronics N.V. (NYSE: PHG, AEX: PHI) is een onderneming met een veelzijdig aanbod op het gebied van gezondheidszorg en welzijn, dat gericht is op verbetering van de kwaliteit van leven van mensen door middel van tijdige innovaties. Als toonaangevende onderneming op het gebied van gezondheidszorg, lifestyle en lighting integreert Philips technologieën en design in op de mens gerichte oplossingen, die zijn gebaseerd op diepgaand inzicht in de wensen en behoeften van de klant en zijn merkbelofte van “sense and simplicity”. Philips heeft wereldwijd circa 117.000 werknemers in dienst, verspreid over meer dan 100 landen. Met een omzet van EUR 22.3 miljard in 2010 is de onderneming marktleider op het gebied van cardiale zorg, acute zorg en thuiszorg, energiezuinige verlichtingsoplossingen en nieuwe verlichtingstoepassingen, alsmede lifestyle-producten voor persoonlijk welzijn en amusement, met een sterke leidende positie op het gebied van Flat-TV, scheerapparaten en haartrimmers, portable entertainment en mondverzorgingsproducten. Meer informatie over Philips vindt u op www.philips.nl/nieuwcentrum.