Nieuwe Philips 7000 Smart LED TV serie voor een dynamieke kijkbeleving

mei 9, 2011

Amsterdam – Philips introduceert de nieuwe 7000 Smart LED TV serie die een extra dimensie geeft aan de filmbeleving thuis. De televisie pakt uit met een dun, eigentijds design en authentieke materialen. De meest recente, intelligente connectiviteitstechnologie: Philips Smart TV en Easy 3D, geeft de filmbeleving thuis een hele nieuwe dynamiek.

Altijd en overal verbonden met Smart TV
De 7000-serie biedt één van de meest uitgebreide Smart TV-pakketten ooit. Met dit interactieve mediaportaal voor online content is het mogelijk om muziek, foto's en video’s te streamen vanaf tablet pc, smartphone of laptop. Programma's of films kunnen naar behoefte worden opgeslagen op de harddisk. Smart TV van Philips is gebaseerd op vier pijlers: SimplyShare, Control, Net TV en Program en geeft eenvoudig toegang tot een hele reeks online applicaties. Een geïmproviseerd filmavondje komt gemakkelijk tot stand door een verbinding met virtuele videotheken en kijkervaringen kunnen onderling gedeeld worden. Daarnaast kan de televisie bediend worden vanaf een smartphone of tablet pc en kan content naar eigen inzicht beheerd worden.

Easy 3D ¹
De nieuwe 7000-serie van Philips maakt thuis film kijken in 3D op grote schaal mogelijk dankzij Easy 3D. De 7000-serie LED TV biedt een comfortabele 3D-kijkervaring met scherpe beelden en een lage cross-talk. Met behulp van een lichte passieve 3D-bril, gekoppeld aan het vooruitstrevende 3D-gepolariseerde scherm, zorgt Easy 3D voor een realistische 3D-beleving voor het hele gezin, voor een aantrekkelijke prijs.

Toegankelijke prestaties
Alle televisie innovaties van Philips op het gebied van prestatie zijn toegevoegd aan de 7000-serie voor een uitstekende kijkbeleving en aantrekkelijke prijs. De tv serie beschikt over full HD LED, 100HZ en krachtige Pixel Precise HD-beeldverwerkingsmotor om schitterende, scherpe en vlotte beelden te garanderen.
De led-tv's uit de 7000-serie beschikken bovendien over de tweezijdige Ambilight Spectra 2-technologie. Dit zorgt ervoor dat kijkers helemaal opgaan in de actie. Het scherm wordt als het ware verbreedt, wat in een nog meeslependere kijkbeleving resulteert.

Belangrijkste productkenmerken
 Naast Easy 3D maakt de nieuwe 7000-serie gebruik van een passieve 3D-technologie om de 3D-kijkbeleving even fascinerend te maken als in de bioscoop. De 7000 LED-serie is uitgerust met een geavanceerde 3D-polarisator, een verversingssnelheid van 100HZ, Full HD LED en de Pixel Precise HD-motor van Philips. Stuk voor stuk garanderen deze kenmerken de meest comfortabele, scherpe en betaalbare 3D-kijkbeleving met een minimum aan cross-talk.

De televisies uit de 7000 LED-serie munten uit door hun ongeëvenaarde beeldkwaliteit en vloeiende bewegingen, zelfs tijdens snelle actiescènes. Dankzij Pixel Precise HD met vier biljoen kleuren bereikt de beeldkwaliteit een nog hoger niveau.

Door gebruik te maken van de laatste nieuwe led-verlichtingstechnologie heeft de 7000-serie één van de laagste niveaus van energieverbruik. In combinatie met het slanke design en de adembenemende beeldkwaliteit kunnen gebruikers genieten van een laag stroomverbruik, beeldprestaties met een hoog contrast, een buitengewone scherpte en een diepe schittering.

Het 100Hz Clear LCD-scherm van de 7000-serie, met een responstijd van slechts 2 ms, garandeert steeds de scherpste, meest levendige en gedetailleerde beelden.

De filmscènes worden precies weergegeven zoals de regisseur ze bedoeld heeft en zelfgemaakte films zijn totaal vrij van trillingen. Dit alles dankzij de bekroonde HD Natural Motion-technologie die trilbewegingen corrigeert in zowel tv-uitzendingen als opgenomen filmmateriaal.

De 7000-serie biedt via Philips Net TV met één druk op de knop toegang tot online diensten, zoals videotheken en tv-uitzendingen op verzoek.

De 7000 LED-serie biedt een handige USB-opnamemogelijkheid. Wordt er onverwacht gestoord terwijl je naar je favoriete programma aan het kijken bent, dan hoef je niets te missen.

De gepatenteerde Ambilight Spectra 2-technologie van Philips biedt een zeer meeslepende kijkbeleving. Tv-kijken krijgt een andere dimensie doordat aan de achterkant van de televisie een lichtgloed wordt geprojecteerd op de muur. Ambilight past automatisch de kleur en helderheid van het licht rond de tv aan, zodat het in totale harmonie is met het beeld.

Je voelt de klank
Voor een beleving die alle zintuigen prikkelt maakt de 7000-serie gebruik van geïntegreerde Clear Sound-technologie. Dit onzichtbare geluidssysteem met twee voorluidsprekers en twee achterwoofers zorgt ervoor dat elk woord duidelijk gehoord wordt. Het vermogen van 20 W RMS en Incredible Sound versterken het surroundgeluid dat met een nog groter diepte- en breedtebereik de hele kamer vult. Zo ontstaat een duidelijk en ruimtelijk klankveld dat de rijke kijkbeleving perfect aanvult.

Eigentijds design
De Philips 7000-televisie is ultra-dun en hangt als een schilderij aan de muur. De tv werd ontworpen op basis van de eigentijdse designtrends. Deze televisie is totaal anders dan de vele tv's met hoogglanzend kunststof op de markt. Het frame van geborsteld metaal en bijpassende metalen sokkel vormen de ideale lifestyle accessoire voor elke moderne, stijlvolle woning.

Meer informatie over de televisies van Philips is te vinden op www.philips.com/tv. Wil je weten welke tv je moet kopen of hoe die er zal uitzien in de huiskamer? Surf naar www.philips.com/tv-buying-guide voor handige tips.

¹ Enkel beschikbaar op de PFL7606 in Europa en Rusland en op de PFL8606 in Latijns-Amerika.

Voor media vragen:

Philips Consumer Lifestyle
Renee de Bruin, Senior Manager PR
T: 040 278 50 30
E: Renee.de.Bruin@philips.com

Voor consumentenvragen over Philips producten kunt u ons bereiken op 0800-0230076 (gratis) of via www.support.philips.com

Koninklijke Philips Electronics N.V. (NYSE: PHG, AEX: PHI) is een onderneming met een veelzijdig aanbod op het gebied van gezondheidszorg en welzijn, dat gericht is op verbetering van de kwaliteit van leven van mensen door middel van tijdige innovaties. Als toonaangevende onderneming op het gebied van gezondheidszorg, lifestyle en lighting integreert Philips technologieën en design in op de mens gerichte oplossingen, die zijn gebaseerd op diepgaand inzicht in de wensen en behoeften van de klant en zijn merkbelofte van “sense and simplicity”. Philips heeft wereldwijd circa 117.000 werknemers in dienst, verspreid over meer dan 100 landen. Met een omzet van EUR 22.3 miljard in 2010 is de onderneming marktleider op het gebied van cardiale zorg, acute zorg en thuiszorg, energiezuinige verlichtingsoplossingen en nieuwe verlichtingstoepassingen, alsmede lifestyle-producten voor persoonlijk welzijn en amusement, met een sterke leidende positie op het gebied van Flat-TV, scheerapparaten en haartrimmers, portable entertainment en mondverzorgingsproducten. Meer informatie over Philips vindt u op www.philips.nl/nieuwscentrum.

Handelsmerken zijn eigendom van Koninklijke Philips Electronics N.V. of van hun respectieve eigenaars.