Van top tot teen zomerklaar met de nieuwe Philips groomingproducten voor mannen

april 7, 2011

Amsterdam – Philips, wereldwijd marktleider op het gebied van elektrische scheer- en groomingproducten, introduceert vier nieuwe verzorgingsproducten voor mannen: de Headgroom, de Haartrimmer Pro, de Stoppelbaard trimmer en de Multigroom.  De nieuwkomers beschikken over de laatste technieken op het gebied van grooming waardoor elke man zich gemakkelijk en snel een stijl aanmeet die bij hem past: van kaalgeschoren hoofd of stoppelbaard tot complete lichaamsverzorging.

 

Het assortiment is vernieuwd door de stijgende vraag naar gebruiksvriendelijke groomingproducten voor de hedendaagse man. Steeds meer mannen verzorgen hun baard en lichaamshaar. ‘Wereldwijd doet zelfs meer dan 50% van de mannen tussen 18 en 65 jaar aan gezichtsstyling.*

 

Vergroot gebruiksgemak
De afgeronde kammen en mesjes van de nieuwe Headgroom, Haartrimmer Pro, de Stoppelbaard trimmer en de Multigroom staan garant voor minimale huidirritatie en optimale scheer- en trimprestaties. De verbeterde kammen en scheerkoppen geven nog meer gebruiksgemak en volgen de contouren voor een maximale precisie. Zo zorgt het 0 mm-opzetstuk van de Headgroom voor een mooi glad geschoren hoofd zonder snijwondjes. De Stoppelbaard trimmer garandeert de perfecte stoppelbaard met opzetstukken vanaf 0,5 mm. Zowel de Headgroom als de Stoppelbaard trimmer zijn voorzien van een instelring voor het probleemloos instellen van de gewenste lengte.

 

De Multigroom van Philips is geschikt voor alle groomingbehoeften. De vele specifiek ontworpen opzetstukken maken alle stijlen en toepassingen mogelijk: een smalle ringbaard, een gladde torso en een getrimd ‘bonsai-effect’. De nieuwe lithium-ion batterij biedt krachtigere en langdurigere prestaties.

 

Waterproof
De vier nieuwe Philips groomingproducten zijn 100% waterproof en afwasbaar. Dit geldt ook voor de Haartrimmer Pro, die zelfs het dikste haar probleemloos knipt en instelbaar is op 20 lengtes - tot 40 mm. 

 

Dennis van Ravenstijn, manager marketing Shaving & Grooming Philips Consumer Lifestyle: “De styling van gezichtshaar is vandaag de dag een manier om je persoonlijkheid te laten zien, net als je kapsel of je kleding. Concreet houdt deze trend in dat mannen volledige controle over hun haar willen hebben. Mannen verwachten daarom groomingproducten die eenvoudig te gebruiken zijn, het gewenste resultaat bieden en zacht zijn voor de huid, ongeacht voor welk lichaamsdeel ze worden gebruikt. Met 70 jaar ervaring in de ontwikkeling van scheerproducten, bieden wij mannen hoogwaardige groomingapparaten die zij nodig hebben voor de perfecte look.”

 

Philips heeft een reeks video's ontwikkeld die stap voor stap laten zien hoe de verschillende stijlen in gezichts- en lichaamsgrooming tot stand komen.
Ga naar: http://www.philips.nl/c/verzorging-mannen/22001/cat/nl/

 

Bijkomende productinformatie:
Kenmerken Headgroom (QC5550/15):

  • Speciaal opzetstuk voor het hoofdhaar (0 mm, zonder wondjes)
  • Scheerhoofd dat tot 0 mm scheert
  • Huidvriendelijke kammen en mesjes met verbeterde scheerprestaties
  • Krachtige lithium-ion batterij (snelladend)
  • Trimmen of scheren – 14 lengte-instellingen, van 0 tot 15 mm
  • Eenvoudig te bedienen met 180° draaiende kop
  • Instelring – aanpasbare kam voor eenvoudige lengte-instelling
  • Wasbaar – eenvoudig te reinigen
  • De kammen volgen de contouren voor meer snelheid en comfort
  • Met en zonder snoer te gebruiken (1 uur laden voor 60 minuten snoerloos gebruik)
  • Met spiegel en opbergetui
  • Adviesprijs: € 69,-


Kenmerken Haartrimmer Pro (QC5340):

  • Geavanceerde batterijtechnologie: snelladend voor 60 minuten snoerloos gebruik
  • Huidvriendelijke kammen en mesjes met verbeterde scheerprestaties
  • 100% waterproof: onder de douche te gebruiken en eenvoudig te reinigen
  • Aanpasbare kammen voor eenvoudige lengte-instelling zonder lastige opzetstukken
  • 20 lengte-instellingen 3 tot 40 mm
  • 1mm precisiestappen
  • De 2D-kammen volgen de vorm van het hoofd voor een gelijkmatige en comfortabele trimbeurt
  • Adviesprijs: € 59,-

 

Kenmerken Stopppelbaard trimmer (QT4022):

  • Mes met diamantachtige deklaag (DLC) (3 x harder dan staal, blijft langer scherp)
  • Huidvriendelijke trimmer (afgeronde uiteinden om schrammen op de huid te voorkomen)
  • Maximale precisie (tot 0,5 mm met 20 gradaties van steeds 0,5 mm)
  • Kam voor stoppelbaard, voor meer precisie
  • Instelring (voor eenvoudig instellen van de gewenste lengte)
  • 10 uur laden voor 60 minuten snoerloos gebruik
  • Adviesprijs: € 49,-


Kenmerken Multigroom (QG3270/32):

  • Lithium-ion batterij: meer vermogen en langere levensduur voor superieure prestaties
  • Miniatuur scheerelement (21 mm) voor meer zichtbaarheid, en meer controle bij rechte lijnen
  • Verbeterde grote trimmer (32 mm) met een hoek van 45 graden, 30% scherper dan traditionele trimmers
  • Van voren afgeronde tanden voor een grotere huidvriendelijkheid
  • Hoofd- en lichaamstrimmer (41 mm) voor gelijkmatig resultaat op grotere zones, zoals het lichaam en het hoofd
  • Diverse opzetstukken die specifiek voor elke groomingbehoefte zijn ontworpen
  • Adviesprijs € 59,-

 

Meer informatie over alle haarverzorgingsproducten van Philips zie: http://www.philips.nl/c/verzorging-mannen/22001/cat/nl/



*Percentage gezichtsstyling per land:

  • 87 % in Italië
  • 81 % in de VS
  • 81 % in Brazilië
  • 47 % in Rusland
  • 39 % in Duitsland

Bron: Philips segmentonderzoek scheren en grooming, 2009: 2.000 respondenten per land in acht landen (Brazilië, China, Duitsland, Frankrijk, India, Rusland, VK, VS) 

Beeldmateriaal

www.flickr.com

Voor media vragen:

Saskia Maas
Senior Manager PR
Philips Consumer Lifestyle

T: 040-2785030
E: saskia.maas@philips.com

 

Voor consumentenvragen over dit product kun u ons bereiken op 0800-0230076 (gratis) of via www.support.philips.com

.

Over Koninklijke Philips Electronics N.V.

Koninklijke Philips Electronics N.V. (NYSE: PHG, AEX: PHI) is een onderneming met een veelzijdig aanbod op het gebied van gezondheidszorg en welzijn, dat gericht is op verbetering van de kwaliteit van leven van mensen door middel van tijdige innovaties. Als toonaangevende onderneming op het gebied van gezondheidszorg, lifestyle en lighting integreert Philips technologieën en design in op de mens gerichte oplossingen, die zijn gebaseerd op diepgaand inzicht in de wensen en behoeften van de klant en zijn merkbelofte van “sense and simplicity”. Philips heeft wereldwijd circa 119.000 werknemers in dienst, verspreid over meer dan 60 landen. Met een omzet van EUR 25.4 miljard in 2010 is de onderneming marktleider op het gebied van cardiale zorg, acute zorg en thuiszorg, energiezuinige verlichtingsoplossingen en nieuwe verlichtings-toepassingen, alsmede lifestyle-producten voor persoonlijk welzijn en amusement, met een sterke leidende positie op het gebied van Flat-TV, scheerapparaten en haartrimmers, portable entertainment en mondverzorgingsproducten. Meer informatie over Philips vindt u op www.philips.nl/nieuwscentrum.

.