Philips informeert de markt over laatste stand van zaken betreffende ontwikkeling van financiële resultaten voor zijn bedrijfsonderdeel Television

maart 28, 2011

Amsterdam  – Op basis van de meest recente ontwikkelingen in de markt informeert Koninklijke Philips Electronics N.V. (NYSE:  PHG, AEX: PHI) de markt over de laatste stand van zaken betreffende de financiële resultaten van het bedrijfsonderdeel Television in het eerste kwartaal van 2011.

De prijsdruk in de tv-markt is zeer sterk gebleven, terwijl Philips duidelijke acties heeft ondernomen om de voorraden verder te verlagen, zoals eerder aangegeven. Philips deelde op 24 januari van dit jaar bij de bekendmaking van zijn resultaten over het vierde kwartaal mee dat de achterstallige voorraden voor zijn activiteit Television in het eerste deel van het jaar ‘wat tegenwind’ zouden veroorzaken, en verwacht nu voor zijn televisieactiviteiten over het eerste kwartaal van 2011 een EBITA-verlies tussen EUR 100 miljoen en EUR 120 miljoen.

Philips herhaalt dat winstgevendheid voor zijn tv-activiteiten van het hoogste belang blijft en dat de oplossing van het probleem voor de onderneming absolute prioriteit heeft.

De bekendmaking van de resultaten over het 1e kwartaal is gepland voor 18 april 2011.

Voor verdere informatie kunt u contact opnemen met:

Joost Akkermans
E-mail: joost.akkermans@philips.com

Koninklijke Philips Electronics N.V. (NYSE: PHG, AEX: PHI) is een onderneming met een veelzijdig aanbod op het gebied van gezondheidszorg en welzijn, dat gericht is op verbetering van de kwaliteit van leven van mensen door middel van tijdige innovaties. Als toonaangevende onderneming op het gebied van gezondheidszorg, lifestyle en lighting integreert Philips technologieën en design in op de mens gerichte oplossingen, die zijn gebaseerd op diepgaand inzicht in de wensen en behoeften van de klant en zijn merkbelofte van “sense and simplicity”. Philips heeft wereldwijd circa 119.000 werknemers in dienst, verspreid over meer dan 60 landen. Met een omzet van EUR 25.4 miljard in 2010 is de onderneming marktleider op het gebied van cardiale zorg, acute zorg en thuiszorg, energiezuinige verlichtingsoplossingen en nieuwe verlichtingstoepassingen, alsmede lifestyle-producten voor persoonlijk welzijn en amusement, met een sterke leidende positie op het gebied van Flat-TV, scheerapparaten en haartrimmers, portable entertainment en mondverzorgingsproducten. Meer informatie over Philips vindt u op www.philips.nl/nieuwscentrum..