Philips AVENT lanceert iPhone app "My Baby & Me"


Gratis mobiele applicatie voor zwangere vrouwen en jonge moeders

februari 16, 2011

Amsterdam – Philips AVENT, het meest aanbevolen* merk van zorgproducten voor moeder en kind, lanceert "My Baby & Me", zijn eerste gratis mobiele iPhone applicatie. De applicatie vloeit uit de merkbelofte van AVENT om moeders bij te staan vanaf zwangerschap tot in de peutertijd van hun kroost. De applicatie zal in de eerste fase beschikbaar zijn voor iPhone™ en biedt een reeks functies die moeders helpen de ontwikkeling van hun kind te volgen, van baby tot peuter, en de dagelijkse zorg over hun kind te vergemakkelijken. "My Baby & Me" werd uitvoerig getest door echte moeders en de functies die de applicatie biedt bleken even nuttig als gebruiksvriendelijk. Als functies zijn er onder meer:

 

  • Voeding: helpt moeders te onthouden welke borst ze gebruikt hebben voor de laatste borstvoeding, hoeveel vaste maaltijden, flesvoedingen of borstvoedingen ze gegeven hebben en wat het uur van de laatste voeding was. Alle informatie wordt voorgesteld in eenvoudige en nuttige grafieken.
  • Luierverschoning: houdt bij wanneer de luier voor het laatst verschoond werd, om een nuttig overzicht te hebben van het ontlastingsschema van de baby.
  • Slaap: registreert de tijd waarop de baby elke avond inslaapt om slaappatronen bij te houden.
  • Gewicht en lengte:  houdt de fysieke groei van de baby bij door met geregelde tussentijden het gewicht en de lengte in te voeren.

 

Met "My Baby & Me" kunnen moeders ook foto's uploaden en hoogtepunten uit de ontwikkeling van hun kind volgen (geboorte, eerste vaste maaltijd, kruipen, stappen) met behulp van virtuele stickers, alsook die speciale momenten delen met vrienden en familie via een ingebouwde verbinding naar Facebook.

 

De applicatie biedt verder ook nog volgende kenmerken:.

  • Een te raadplegen database van locaties waar moeders onderweg borstvoeding kunnen geven.
  • Praktische tips aangepast aan elke ontwikkelingsfase; bijkomende informatieve tips zullen in de volgende versies toegevoegd worden.

 

"Philips AVENT is heel trots op zijn geschiedenis en op het feit dat moeders de AVENT zuigflessen beschouwen als hun beste keuze.  Met onze nieuwe mobiele applicatie verruimen we onze productlijn om ouders nog beter bij te staan", aldus Ron Tiktin, marketingdirecteur bij Philips AVENT. "Heel veel moeders maken gebruik van de online ruimte om contacten te leggen en informatie te delen. Voor ons was het dan ook niet meer dan logisch om een opvoedingstool te ontwikkelen voor mobiel gebruik, die nuttig kan zijn in alle belangrijke fases van de opvoeding."

"My Baby & Me" kan gratis gedownload worden in de iPhone Applications store of op iTunes. Op www.philips.com/mybabyandme is ook een demonstratievideo van de applicatie beschikbaar.


Bezoek de website van Philips AVENT op www.philips.nl/avent om meer te weten te komen over het volledige productassortiment en voor meer informatie en tips over voeding, of neem een kijkje op de Facebook-pagina van Philips AVENT op www.facebook.com/philipsavent.


* Gebaseerd op een TNS online tevredenheidsonderzoek in December 2009 onder meer dan 2500 vrouwelijke gebruikers van kindverzorgingsmerken en -producten in China, UK, US, Rusland, Spanje, Duitsland en Frankrijk.

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met:

Voor media vragen:
Philips Consumer Lifestyle
Saskia Maas, Senior Manager PR
T: 040 278 50 30
E: saskia.maas@philips.com

 

Voor consumentenvragen over Philips AVENT kunt u ons bereiken op 0800-0230076 (gratis) of via www.support.philips.com

.

Over Koninklijke Philips Electronics N.V.

Koninklijke Philips Electronics N.V. (NYSE: PHG, AEX: PHI) is een onderneming met een veelzijdig aanbod op het gebied van gezondheidszorg en welzijn, dat gericht is op verbetering van de kwaliteit van leven van mensen door middel van tijdige innovaties. Als toonaangevende onderneming op het gebied van gezondheidszorg, lifestyle en lighting integreert Philips technologieën en design in op de mens gerichte oplossingen, die zijn gebaseerd op diepgaand inzicht in de wensen en behoeften van de klant en zijn merkbelofte van “sense and simplicity”. Philips heeft wereldwijd circa 119.000 werknemers in dienst, verspreid over meer dan 60 landen. Met een omzet van EUR 25.4 miljard in 2010 is de onderneming marktleider op het gebied van cardiale zorg, acute zorg en thuiszorg, energiezuinige verlichtingsoplossingen en nieuwe verlichtings-toepassingen, alsmede lifestyle-producten voor persoonlijk welzijn en amusement, met een sterke leidende positie op het gebied van Flat-TV, scheerapparaten en haartrimmers, portable entertainment en mondverzorgingsproducten. Meer informatie over Philips vindt u op www.philips.nl/nieuwscentrum.

.