Finalisten voor Philips Livable Cities Award bekend

februari 11, 2011

Stem op uw favoriete finalist op www.philips.com/yourvote

Amsterdam, Nederland – Koninklijke Philips Electronics (NYSE: PHG, AEX: PHI) heeft vandaag acht finalisten bekendgemaakt die zijn geselecteerd voor de Philips Livable Cities Award. Dit wereldwijde initiatief is ontwikkeld om praktische en haalbare ideeën te ontwikkelen die de gezondheid en het welzijn van stadsbewoners over de hele wereld kunnen verbeteren.

27 april worden winnaars bekendgemaakt
De winnaars worden bekendgemaakt op 27 april 2011 en ontvangen dan een prijzenpakket met een totale waarde van € 125.000 (€ 75.000 voor de eerste prijs en twee tweede prijzen van elk € 25.000).

“De jury die de Awards toekent stond voor de moeilijke taak om de finalisten te selecteren. De kwaliteit van de inzendingen was erg hoog en er zijn meer dan 450 ideeën ingezonden vanuit 29 landen uit de hele wereld”, verklaarde Richard Florida, Professor in Business and Creativity aan de Rotman School of Management (Toronto) en voorzitter van het panel voor de Philips Livable Cities Award. “Na een uitgebreide beoordeling is de jury enthousiast over de oplossingen die de acht finalisten hebben gepresenteerd. Hun ideeën laten zien wat nodig is om de leefbaarheid van onze steden in de toekomst te verbeteren.”

Acht finalisten
De acht finalisten zijn representatief voor problemen waarmee stadsbewoners overal ter wereld worden geconfronteerd. Van een voorstel voor een straatparkproject in Argentinië tot een plan voor het opvangen van regenwater in Jemen. Ook een initiatief voor gezondheidseducatie voor dove kinderen in Kenia, een plan voor een buurtnetwerk in Nigeria, schaduwplekken in Oeganda en een digitaal netwerkinstrument in het Verenigd Koninkrijk hebben de finale gehaald. Uit de Verenigde Staten komen twee plannen bij de beste acht: een slimme atletiekvereniging en een ‘ontwerp uw eigen park’-project.

“Philips is er trots op deelgenoot te zijn van de verbeeldingskracht en visie die mensen overal ter wereld hebben laten zien met hun inzendingen”, zei Katy Hartley, directeur van het Philips Center for Health & Well-being en lid van de jury. “Het doel van de Award is het aanmoedigen van praktische en uitvoerbare initiatieven die helpen bij het oplossen van problemen in steden. Je kunt daarbij denken aan de behoefte aan veilige straten, toegang tot gezondheidszorg of een gezonde en veilige stad.”

Iedereen kan meestemmen voor de winnaar
Philips nodigt geïnteresseerden uit om de jury van de Philips Livable Cities Award te helpen bij het kiezen van de uiteindelijke winnaar door te stemmen op hun favoriete finalist. Door een stem uit te brengen op hun favoriete inzending maken zij kans op het bijwonen van de feestelijke prijsuitreiking van de Award in Amsterdam. Bezoek daarvoor www.philips.com/yourvote.

Meer informatie

Philips lanceert Livable Cities Award om de gezondheid en het welzijn van mensen in steden te verbeteren.

Eric Drent, Senior Communicatie Manager
Philips Communications Nederland
E-mail: eric.drent@philips.com

Koninklijke Philips Electronics N.V. (NYSE: PHG, AEX: PHI) is een onderneming met een veelzijdig aanbod op het gebied van gezondheidszorg en welzijn, dat gericht is op verbetering van de kwaliteit van leven van mensen door middel van tijdige innovaties. Als toonaangevende onderneming op het gebied van gezondheidszorg, lifestyle en lighting integreert Philips technologieën en design in op de mens gerichte oplossingen, die zijn gebaseerd op diepgaand inzicht in de wensen en behoeften van de klant en zijn merkbelofte van “sense and simplicity”. Philips heeft wereldwijd circa 119.000 werkne-mers in dienst, verspreid over meer dan 60 landen. Met een omzet van EUR 25.4 miljard in 2010 is de onderneming marktleider op het gebied van cardiale zorg, acute zorg en thuiszorg, energiezuinige verlichtingsoplossingen en nieuwe verlichtingstoepassingen, alsmede lifestyle-producten voor persoonlijk welzijn en amusement, met een sterke lei-dende positie op het gebied van Flat-TV, scheerapparaten en haartrimmers, portable en-tertainment en mondverzorgingsproducten. Meer informatie over Philips vindt u op www.philips.nl/nieuwscentrum.