Philips krijgt 28 iF product design awards 2011

Het hoogste aantal jaarlijkse iF product design awards ooit voor Philips

februari 8, 2011

Eindhoven – Koninklijke Philips Electronics N.V. (NYSE: PHG, AEX: PHI) breekt zijn eigen record en ontvangt dit jaar maar liefst 28 onderscheidingen tijdens de wereldvermaarde iF design awards.

Philips is er trots op dat zoveel van zijn productontwerpen en –concepten een iF product design award hebben gewonnen. Dit is een duidelijke erkenning dat Philips’ mensgerichte ontwerpbenadering ‘sense and simplicity’ in het leven van mensen brengt. De 28 onderscheidingen in 8 verschillende categorieën vormen een afspiegeling van de innovatieve ontwerpkracht die in de totale portfolio van Philips Healthcare, Consumer Lifestyle en Lighting tot uiting komt.

Stefano Marzano, chief design officer van Koninklijke Philips Electronics N.V.: “De verscheidenheid aan winnende producten laat zien dat we oplossingen creëren die tegemoetkomen aan de wensen en behoeften van mensen. De producten verruimen hun mogelijkheden en maken hen gelukkiger, terwijl ze tegelijkertijd het milieu niet belasten. Al onze winnende producten en projecten zijn ontworpen op basis van deze gedachte – van duurzame oplossingen zoals de StyleID LED-verlichting, de Universal USB Solar Pack en de Econova LED-TV tot onze visionaire verkenningen zoals de Light and Air-concepten van de Metamorphosis Design Probe.”

Klik hier om de met een award onderscheiden producten te zien.

iF product design: een van ’s werelds belangrijkste designcompetities
Als ‘merktekens van goed ontwerp’ zijn de iF product design awards algemeen bekend én erkend in de wereld van design en daarbuiten. Met de awards worden bijzondere prestaties op het gebied van design onderscheiden.

Een internationaal gerenommeerde jury, bestaande uit 26 ontwerpers en ondernemers, is een kritische discussie aangegaan om de winnende producten te kiezen. Uit de 2.756 inzendingen die dit jaar uit 43 verschillende landen zijn binnengekomen, heeft de jury 993 favorieten uitgekozen als de beste ontwerpen voor 2011. Alle met een prijs onderscheiden producten zullen worden getoond op de iF design exhibition 2010 in Hannover, die op 1 maart wordt geopend en loopt tot en met augustus 2011. In deze periode worden circa 250.000 internationale bezoekers verwacht. Op 1 maart vindt de awards-ceremonie plaats (openingsdag van de CeBIT), waarbij de Gold Award-winnaars bekend zullen worden gemaakt.

Sinds 1953 is de iF design award een blijvend eerbetoon geweest aan excellent ontwerp. Ondernemingen en ontwerpstudio’s gebruiken het iF-merkteken als zichtbaar symbool van product- en servicekwaliteit. Meer informatie hierover vindt u op www.ifdesign.de

Philips Design
Philips Design, met 7 vestigingen in Europa, de VS en Asia Pacific, is een van de langst bestaande designorganisaties van zijn soort in de wereld. Zijn creatieve personeelsbestand van circa 400 professionals uit meer dan 35 landen omvat zeer uiteenlopende disciplines als psychologie, culturele sociologie, antropologie en trendonderzoek, naast de meer ‘conventionele’ ontwerpgerelateerde competenties. Het is de missie van deze professionals oplossingen te creëren die tegemoetkomen aan de wensen en behoeften van mensen, die hun mogelijkheden verruimen en die hen gelukkiger maken. Dit alles zonder de wereld waarin we leven te vernietigen. Meer informatie vindt u op www.design.philips.com.

Joost Maltha
Philips Nederland Communicatie
Mobiel: +31 6 10 55 8116
E-mail: joost.maltha@philips.com

Koninklijke Philips Electronics N.V. (NYSE: PHG, AEX: PHI) is een onderneming met een veelzijdig aanbod op het gebied van gezondheidszorg en welzijn, dat gericht is op verbetering van de kwaliteit van leven van mensen door middel van tijdige innovaties. Als toonaangevende onderneming op het gebied van gezondheidszorg, lifestyle en lighting integreert Philips technologieën en design in op de mens gerichte oplossingen, die zijn gebaseerd op diepgaand inzicht in de wensen en behoeften van de klant en zijn merkbelofte van “sense and simplicity”. Philips heeft wereldwijd circa 119.000 werknemers in dienst, verspreid over meer dan 60 landen. Met een omzet van EUR 25.4 miljard in 2010 is de onderneming marktleider op het gebied van cardiale zorg, acute zorg en thuiszorg, energiezuinige verlichtingsoplossingen en nieuwe verlichtingstoepassingen, alsmede lifestyle-producten voor persoonlijk welzijn en amusement, met een sterke leidende positie op het gebied van Flat-TV, scheerapparaten en haartrimmers, portable entertainment en mondverzorgingsproducten. Meer informatie over Philips vindt u op www.philips.nl/nieuwscentrum.