Philips steunt 3FM Serious Request

december 17, 2010

Eindhoven, Nederland – Koninklijke Philips Electronics N.V. ondersteunt de actie 3FM Serious Request die dit jaar in Eindhoven plaatsvindt. Philips organiseert een aantal activiteiten op de Markt zoals ‘Wake Up the DJ’s’ en de ‘Philips Sing A Long’ en daarnaast heeft Philips ook zijn medewerkers opgeroepen activiteiten te organiseren om zoveel mogelijk geld in te zamelen om weeskinderen - de stille slachtoffers van HIV en AIDS in Afrika - van levensonderhoud, medische - en psychosociale zorg en scholing te voorzien. Talloze Philips-medewerkers hebben acties op touw gezet en Philips heeft toegezegd de eerste ingezamelde €50.000 te verdubbelen voor dit goede doel.

“Deze actie is een prima kans mensen bewust te maken en te mobiliseren voor kinderen die onze hulp hard nodig hebben. Philips wil samen met 3FM en het Rode Kruis ervoor zorgen dat zoveel mogelijk van de weeskinderen weer een toekomst krijgen. Daarom steunen wij 3FM Serious Request,” aldus Harry Hendriks, voorzitter directie Philips Nederland.

Op het Philips Podium en op verscheidene stands op de Markt zijn tal van activiteiten te beleven als steun voor het goede doel. Dit jaar staat Het Glazen Huis op de Markt in Eindhoven, waar Giel Beelen, Gerard Ekdom en Coen Swijnenberg zich tussen 18 en 24 december laten opsluiten om dag en nacht betaalde verzoeknummers voor luisteraars te draaien.

Start je dag op de Markt: Wake Up the DJ’s
Met de ‘Wake Up the DJ’s’ actie, wordt het marktplein op maandag 20 en dinsdag 21 december wakker geschud. Een workshop zumba, sapjes en koffie, en op dinsdag een warming up met PSV zorgen ervoor dat niemand met slaapdronken oogjes op zijn werk hoeft te verschijnen. Iedereen is vanaf 8.30 uur ’s ochtends welkom op de Markt om fris en vitaal aan de dag te beginnen.

Philips Sing A Long
Zingen brengt mensen samen en daarom wordt het publiek uitgenodigd om elke avond de longen uit hun lijf te zingen om de donaties voor 3FM Serious Request de hoogte in te laten schieten. Want hoe harder er wordt gezongen, hoe hoger het dagbedrag is dat Philips voor de Philips Sing A Long doneert. Iedereen is welkom om mee te zingen, elke avond om 20.15 uur op de Markt in Eindhoven.

Vlakbij het Philips Podium zijn LED-tiara’s verkrijgbaar waarvan de gehele opbrengst naar 3FM Serious Request gaat. Bovendien vinden er health checks plaats bij de ingang van de Heuvelgalerie en op woensdag 22 december is er een kindermiddag met frietjes en juices.

3FM Serious Request 2010

Philips heeft 225.000 euro namens alle medewerkers overhandigd aan de DJ’s in het Glazen Huis voor 3FM Serious Request 2010

Liesbeth De Smedt
Woordvoerder Philips Lighting
Telefoon: 040 - 27 86 157
E-mail: liesbeth.de.smedt@philips.com

Koninklijke Philips Electronics N.V. (NYSE: PHG, AEX: PHI) is een onderneming met een veelzijdig aanbod op het gebied van gezondheidszorg en welzijn, dat gericht is op verbetering van de kwaliteit van leven van mensen door middel van tijdige innovaties. Als toonaangevende onderneming op het gebied van gezondheidszorg, lifestyle en lighting integreert Philips technologieën en design in op de mens gerichte oplossingen, die zijn gebaseerd op diepgaand inzicht in de wensen en behoeften van de klant en zijn merkbelofte van “sense and simplicity”. Philips heeft wereldwijd circa 118.000 werknemers in dienst, verspreid over meer dan 60 landen. Met een omzet van EUR 23 miljard in 2009 is de onderneming marktleider op het gebied van cardiale zorg, acute zorg en thuiszorg, energiezuinige verlichtingsoplossingen en nieuwe verlichtingstoepassingen, alsmede lifestyle-producten voor persoonlijk welzijn en amusement, met een sterke leidende positie op het gebied van Flat-TV, scheerapparaten en haartrimmers, portable entertainment en mondverzorgingsproducten. Meer informatie over Philips vindt u op www.philips.nl/nieuwscentrum.

Over 3FM Serious Request

Met 3FM SERIOUS REQUEST zet 3FM zich in samenwerking met het Rode Kruis ieder jaar in voor een stille ramp. In de week voorafgaand aan de kerstdagen sluiten drie dj's van 3FM zich zes dagen lang op in een glazen studio. Zij eten die dagen niets en maken 24 uur per dag live radio en televisie. Het publiek kan tegen betaling verzoeknummers aanvragen en wordt uitgebreid geïnformeerd over de actie. December 2010 vraagt 3FM aandacht voor de stille slachtoffers van aids in Afrika. Dat zijn kinderen.
In 2004 haalde 3FM SERIOUS REQUEST € 915.955 euro op voor de vluchtelingen in Darfur. Sindsdien zet 3FM elk jaar een stille ramp succesvol op de kaart. Vanaf 2006 sluit Studio Brussel zich aan bij de actie. In 2008 doet het Zweedse P3/SVT dat en in 2009 ook het Zwitserse radiostation DRS 3 samen met Schweizer Fernsehen. Ook in Nairobi, Kenia staat sinds 2008 elk jaar een Glazen Huis. In 2009 (Groningen) is de Nederlandse opbrengst voor de bestrijding van malaria € 7.113.447,-. Vanaf 18 december start de actie vanuit het Glazen Huis in Eindhoven. Ook in België, Zweden, Zwitserland en Kenia staan in december Glazen Huizen. Voor meer informatie over 3FM:
 www.3fm.nl