Philips aangesteld tot wereldwijde leverancier van televisies voor Accor, 's werelds leidende hotelketen

december 6, 2010

Amsterdam – Philips en Accor hebben vandaag bekendgemaakt dat ze hun wereldwijde samenwerking voor de levering van televisies met drie jaar hebben verlengd. Philips levert sinds 2006 zijn speciale portfolio van hoteltelevisies aan Accor, overal ter wereld. Dit biedt de gasten van Accor de kans om in hun hotelkamer van een rijke kijkervaring te genieten. De waarde van de overeenkomst, die ingaat in januari 2011, werd niet vrijgegeven.

 

"Voor onze innovaties leggen we ons toe op het creëren van de allerbeste audiovisuele ervaring. Deze overeenkomst versterkt opnieuw ons leiderschap in het domein van televisie, vandaag en voor de toekomst", aldus Robert Smits, general manager Television, Philips Consumer Lifestyle.  "Tegelijk zijn we een vooraanstaande speler op het gebied van energiezuinige televisies, wat het mogelijk maakt om forse besparingen te realiseren tijdens de hele levensduur van de televisie."

 

Accor, de eerste hotelketen ter wereld en marktleider in Europa, runt 4100 hotels in 90 landen met verschillende merken. Van budget- tot luxehotels: Sofitel, Pullman, Novotel, Suite Novotel, Mercure, Adagio, ibis, all seasons, Etap hotel, Formule 1, hotelF1, Motel6, alsook Thalassa sea & spa en Lenôtre.

 

"Over de hele lijn van onze hotels willen we het onze gasten aangenaam maken door hen de kans te geven in hun hotelkamer van hun eigen films te genieten en ver van huis naar hun favoriete tv-zenders te kijken. De televisies van Philips komen tegemoet aan deze behoeften", aldus Christophe Causero, technology procurement director, Accor. "Door een uitvoerige dienstverlening te bieden die helemaal is afgestemd op onze behoeften stelt Philips ons in staat om ons helemaal toe te leggen op onze gasten."

 

Philips bracht onlangs een nieuw portfolio van televisies uit voor de hotelbranche, waardoor gasten die voor zaken of voor ontspanning op reis zijn in hun hotel kunnen genieten van dezelfde filmbeleving als thuis. Het portfolio bevat drie reeksen van hoteltelevisies, waaronder EasySuite, PrimeSuite en Signature. Met het nieuwe portfolio van televisies biedt Philips de meest uitgebreide selectie van led-tv's voor de hotelbranche op dit moment, in alle schermformaten en met baanbrekende functies, alsook 's werelds eerste Full HD 3D-televisies voor hotels.

 

Het nieuwe portfolio biedt tal van pluspunten, variërend van een verbeterde duurzaamheid tot complete dienstpakketten met garantieverlengingen en verhuuraanbiedingen. Naast zijn televisie portfolio levert Philips ook een uitgebreide variatie van verlichting- en lifestyle apparatuur aan de hotelbranche.

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met:

Saskia Maas
PR manager, Philips Consumer Lifestyle
Email: saskia.maas@philips.com
Tel: 040-2785030.

Over Koninklijke Philips Electronics N.V.

Koninklijke Philips Electronics N.V. (NYSE: PHG, AEX: PHI) is een onderneming met een veelzijdig aanbod op het gebied van gezondheidszorg en welzijn, dat gericht is op verbetering van de kwaliteit van leven van mensen door middel van tijdige innovaties. Als toonaangevende onderneming op het gebied van gezondheidszorg, lifestyle en lighting integreert Philips technologieën en design in op de mens gerichte oplossingen, die zijn gebaseerd op diepgaand inzicht in de wensen en behoeften van de klant en zijn merkbelofte van “sense and simplicity”. Philips heeft wereldwijd circa 116.000 werknemers in dienst, verspreid over meer dan 60 landen. Met een omzet van EUR 23 miljard in 2009 is de onderneming marktleider op het gebied van cardiale zorg, acute zorg en thuiszorg, energiezuinige verlichtingsoplossingen en nieuwe verlichtingstoepassingen, alsmede lifestyle-producten voor persoonlijk welzijn en amusement, met een sterke leidende positie op het gebied van Flat-TV, scheerapparaten en haartrimmers, portable entertainment en mondverzorgingsproducten. Meer informatie over Philips vindt u op www.philips.nl/nieuwscentrum.

.