Achtergrond Philips Oral Healthcare

december 2, 2010

Er wordt veel onderzoek verricht naar de effecten van parodontale aandoeningen op onze algemene gezondheid. In de loop der jaren is uit tal van studies gebleken dat infecties van het tandvleesweefsel een reeks ontstekingsreacties en veranderingen in het immuunsysteem kunnen inluiden die systemische consequenties kunnen hebben. Er komen steeds meer bewijzen waaruit blijkt dat er een verband bestaat tussen parodontale aandoeningen en uiteenlopende systemische aandoeningen als diabetes, hartinfarcten, beroertes, en ondergewicht bij te vroeg geboren baby’s. Het is dan ook bijzonder belangrijk dat patiënten begrijpen dat een goede mondgezondheid goed kan zijn voor hun algemene gezondheid en welzijn.

Wat men moet weten over mondverzorging en algehele gezondheid:

• Gezonde tanden en tandvlees zijn uiterst belangrijk.
  • Gebitsproblemen kunnen de algehele gezondheid op subtiele manieren beïnvloeden. Zo kunnen gebitsproblemen leiden tot hoofdpijn en aangezichtspijn, en verstorend werken op het slaapritme, eetlust en humeur.
  • Bij sommige aandoeningen, zoals diabetes, is het besteden van extra aandacht aan tanden en tandvlees cruciaal om gezond te blijven.
  • Het is belangrijk dat de algemene gezondheidstoestand besproken wordt met de tandarts. Het is al net zo belangrijk dat eventuele tandproblemen meegedeeld worden aan de huisarts.

Wat doet Philips op het gebied van mondverzorging?

Tanden levenslang gezonder houden

Nog niet zo lang geleden was het algemeen aanvaard dat tandverlies en een kunstgebit deel uitmaakten van het natuurlijke proces van ouder worden. Tegenwoordig is dit heel anders. Mensen kunnen een leven lang natuurlijk mooie en gezonde tanden behouden. Een goede mondverzorging gaat echter verder dan het aanzicht van uw tanden.

Bij Philips Oral Healthcare gelooft men dat goede gewoontes in mondverzorging mensen kunnen helpen hun tanden een leven lang in goede conditie te houden. Of men nu meer waarde hecht aan gezonder tandvlees, wittere tanden of een betere verwijdering van tandplak, er is altijd een Philips Sonicare tandenborstel die de mondverzorging biedt die aansluit op deze wensen en behoeften.

Een lach wordt merkbaar schoner en stralender

Een goede verzorging van tanden en mond is iets waar een leven lang aandacht aan moet worden besteed. De gezondheid van de mond houdt namelijk rechtstreeks verband met de algehele gezondheid.

Uiteraard blijft men de tandarts bezoeken, maar het gebruik van een Philips Sonicare tandenborstel kan helpen bij het verwijderen van tandplak en het verminderen van tandvleesaandoeningen zoals gingivitis. Bovendien is Sonicare zacht voor gevoelige tanden, maar krachtig genoeg om plak te verwijderen en tanden witter te maken.

De klinisch bewezen resultaten en goede persoonlijke ervaringen zorgen er samen voor dat Sonicare het sonische tandenborstelmerk is dat wereldwijd het meest door tandheelkundigen wordt aanbevolen.

• Sonicare verwijdert tandplak beter dan een gewone handtandenborstel.
  • Sonicare helpt tandvleesaandoeningen verminderen, maar is tegelijkertijd mild voor tanden en tandvlees.
  • Sonicare verwijdert de aanslag die dagelijks wordt veroorzaakt door koffie, thee en nicotine.
  • Gezonder tandvlees in twee weken
  • Dynamische reinigingskracht voor een grondige reiniging
  • Gezondere en natuurlijk wittere tanden in slechts twee weken
  • Effectieve, maar toch milde, poetsactie
  • Tandenborsteloplossingen die speciaal zijn afgestemd op de persoonlijke situatie

Bewezen resultaat

De werking van Philips Sonicare wordt ondersteund door meer dan 175 samenvattingen van klinische en laboratoriumstudies die zijn uitgevoerd aan ruim 50 universiteiten en onderzoeksinstituten over de hele wereld.

Als vooraanstaand technologiebedrijf hecht Philips grote waarde aan de continue verbetering van zijn producten door onderzoek en ontwikkeling. Daarom zijn de vele voordelen van de Sonicare-tandenborstels in de loop der jaren gestaafd door talloze studies. Een aantal daarvan wordt op de website www.philips.nl/sonicare uitgelicht.

Wat maakt onze tandenborstels anders?

Philips Sonicare is gebaseerd op gepatenteerde sonische technologie. De gepatenteerde sonische technologie maakt een uitzonderlijke snelheid van de borstelharen mogelijk. De Sonicare bereikt deze snelheid van de borstelharen - de bewegingen van de opzetborstel in de mond - door een combinatie van poetsbewegingen met zowel een hoge frequentie als een hoge uitslag. Deze bewegingen creëren een dynamische vloeistofwerking die vloeistoffen diep in de nauwe ruimtes tussen de tanden en langs de tandvleeslijn stuwt. Samen met de borstelbeweging levert dit een schonere, gezondere mond op.

Onze producten

• FlexCare + - combineert gepatenteerde sonische technologie met 5 poetsstanden voor een optimale verzorging van het tandvlees. Dit zorgt voor gezonder tandvlees na slechts twee weken.
  • FlexCare – de gezondheid van tanden en tandvlees is belangrijk. De philips Sonicare FlexCare biedt een bewezen, uitzonderlijk schoon resultaat zonder de persoonlijke poetsgewoontes te veranderen
  • Healthy White – Iedereen houdt van een stralend witte glimlach. Tanden krijgen hun natuurlijke witheid weer terug. Het is aangetoond dat HealthyWhite bij regelmatig gebruik van de Clean & White-poetsstand in slechts twee weken verkleuringen van tanden verwijdert.
  • Sonicare for kids – een elektrische tandenborstel ter ondersteuning van een gebit in ontwikkeling
  • CleanCare - Sonicare CleanCare biedt een unieke dynamische reinigingswerking die op efficiënte en milde wijze tot diep tussen de tanden en langs het tandvlees reinigt.
  • SensiFlex - Gezond tandvlees is van groot belang voor de mondgezondheid. Daarom is de oplaadbare tandenborstel HX1630 van Philips voorzien van een gepatenteerd tandvleesbeschermend systeem dat ervoor zorgt dat u altijd met optimale poetsdruk poetst.

Het ontstaan van Philips Oral Healthcare

Het Sonicare verhaal begon eind jaren 80, toen deze werd geïntroduceerd als de eerste elektrische tandenborstel. Sonicare was het gedachtegoed van David Giuliani. In samenwerking met de universiteit van Washingtion, professor David Engel en Roy Martin richtte hij Optiva Corporation op om de innovatieve mondhygiënische tandenborstel te promoten die geïnspireerd was op technologieën gebruikt in de mondzorg.

In oktober 2000 nam Royal Philips Electronics de Optiva Corporation over en sindsdien draagt het bedrijf de naam Philips Oral Healthcare. Door de overname kwam Philips onmiddellijk terecht in de topregionen van innovatie op mondverzorgingsgebied.

Philips Oral Healthcare is inmiddels een vooraanstaand producent van oplaadbare tandenborstels en wordt overal ter wereld gezien als pionier in de categorie sonische tandenborstels. Op de jaarlijkse bijeenkomst van de American Dental Association in oktober 2002 werd de Philips Sonicare tandenborstel door Forbes Global beschreven als "de Rolls-Royce onder de elektrische tandenborstels"

Philips Health & WellBeing

Philips heeft als doel het leven van mensen te verbeteren ten behoeve van hun gezondheid en welzijn. Philips draagt hieraan bij door producten te bieden die het voor de consument mogelijk maken een gezond en prettig leven te leiden.

Philips Sonicare, met de beste sonische technologie voor gebitsverzorging, sluit perfect aan op de algemene focus van Philips op gezondheid en welzijn.

Voor meer informatie bezoek de website op: www.philips.nl/sonicare