Philips maakt verkoop Assembléon bekend

december 2, 2010

Amsterdam – Koninklijke Philips Electronics N.V. (NYSE: PHG, AEX: PHI) heeft vandaag het voornemen bekendgemaakt om een meerderheidsaandeel in Assembléon te verkopen aan H2 Equity Partners, een onafhankelijke private investeringsmaatschappij. De ondernemingsraad moet zich hierover nog uitspreken, en ook de verdere gebruikelijke, wettelijk verplichte procedures moeten nog worden doorlopen. Na afronding van de transactie houdt Philips een aandeel van 20% over.

Assembléon is gevestigd in Veldhoven en is een internationale leverancier van zogeheten SMT-assemblageoplossingen (Surface-Mount Technology) voor elektronicafabrikanten. De onderneming heeft iets meer dan 400 medewerkers in dienst en heeft in de eerste negen maanden van 2010 een omzet geboekt van EUR 92 miljoen.

De financiële details van de voorgenomen transactie worden niet bekendgemaakt.

Joost Akkermans
E-mail: joost.akkermans@philips.com

Koninklijke Philips Electronics N.V. (NYSE: PHG, AEX: PHI) is een onderneming met een veelzijdig aanbod op het gebied van gezondheidszorg en welzijn, dat gericht is op verbetering van de kwaliteit van leven van mensen door middel van tijdige innovaties. Als toonaangevende onderneming op het gebied van gezondheidszorg, lifestyle en lighting integreert Philips technologieën en design in op de mens gerichte oplossingen, die zijn gebaseerd op diepgaand inzicht in de wensen en behoeften van de klant en zijn merkbelofte van “sense and simplicity”. Philips heeft wereldwijd circa 116.000 werknemers in dienst, verspreid over meer dan 60 landen. Met een omzet van EUR 23 miljard in 2009 is de onderneming marktleider op het gebied van cardiale zorg, acute zorg en thuiszorg, energiezuinige verlichtingsoplossingen en nieuwe verlichtingstoepassingen, alsmede lifestyle-producten voor persoonlijk welzijn en amusement, met een sterke leidende positie op het gebied van Flat-TV, scheerapparaten en haartrimmers, portable entertainment en mondverzorgingsproducten. Meer informatie over Philips vindt u op www.philips.nl/nieuwscentrum.