Philips benoemt Ron Wirahadiraksa tot nieuwe Chief Financial Officer

Pierre-Jean Sivignon legt zijn functie neer met ingang van 31 maart 2011

november 29, 2010

Amsterdam – Koninklijke Philips Electronics N.V. (NYSE: PHG, AEX: PHI) heeft vandaag bekendgemaakt dat Ron Wirahadiraksa, momenteel Chief Financial Officer bij Philips Healthcare, Pierre-Jean Sivignon per 31 maart 2011 zal opvolgen als Chief Financial Officer van Koninklijke Philips Electronics N.V. De heer Sivignon, die bij Philips in dienst trad in 2005, vertrekt om persoonlijke redenen en zal zijn carrière buiten Philips vervolgen.

“Pierre-Jean heeft een belangrijke rol gespeeld bij het tot stand brengen van zowel strategische verandering als operationele verbetering bij Philips,’’ aldus Gerard Kleisterlee, president en Chief Executive Officer van Koninklijke Philips Electronics N.V. “Met zijn bekwaamheid en expertise hebben we een belangrijke herallocatie van kapitaal doorgevoerd en de onderneming met succes door de recente economische en financiële crisis geleid. Als we thans een veel sterkere onderneming zijn, is dat voor een belangrijk deel zijn verdienste. Hij is een geweldige collega om mee samen te werken en het spijt mij zeer hem te zien vertrekken.’’

De heer Kleisterlee vervolgt: “Tegelijkertijd ben ik zeer verheugd dat we in Ron Wirahadiraksa uit onze eigen gelederen een zeer capabele CFO gevonden hebben, wiens benoeming breed wordt gesteund, met name door de komende CEO Frans van Houten.”

“Ik heb Philips een geweldige onderneming gevonden om voor te werken en heb alle vertrouwen in Philips’ toekomst en de leiding van de onderneming. Ik ben er trots op dat we mijn opvolger binnen de onderneming gevonden hebben in Ron Wirahadiraksa, een man die het bedrijf goed kent en veel ervaring heeft opgedaan in Azië en Noord-Amerika, en meest recentelijk binnen onze Healthcare-sector,” aldus Pierre-Jean Sivignon, Chief Financial Officer van Koninklijke Philips Electronics N.V.

De raad van commissarissen van Philips zal de algemene vergadering van aandeelhouders van 31 maart 2011 voorstellen de heer Wirahadiraksa te benoemen tot lid van de raad van bestuur per 1 april 2011.

De heer Wirahadiraksa (Nederlander, 1960) trad in 1987 bij Philips in dienst. Na in Nederland, Griekenland, Maleisië en de Verenigde te hebben gewerkt, werd hij in 1999 Chief Financial Officer bij LG.Philips LCD in Zuid-Korea. Bij die onderneming deelde hij als President en Chief Financial Officer de operationele leiding als Joint Representative Director met de Koreaanse CEO. Hij gaf bovendien in 2004 mede leiding aan de eerste emissie van aandelen LG.Philips LCD aan de beurzen van Korea en New York. In 2008 werd hij Chief Financial Officer bij Philips Healthcare.

+ Klik hier voor het cv van de heer Wirahadiraksa

Joost Akkermans
Philips Corporate Communications
Email: joost.akkermans@philips.com

Koninklijke Philips Electronics N.V. (NYSE: PHG, AEX: PHI) is een onderneming met een veelzijdig aanbod op het gebied van gezondheidszorg en welzijn, dat gericht is op verbetering van de kwaliteit van leven van mensen door middel van tijdige innovaties. Als toonaangevende onderneming op het gebied van gezondheidszorg, lifestyle en lighting integreert Philips technologieën en design in op de mens gerichte oplossingen, die zijn gebaseerd op diepgaand inzicht in de wensen en behoeften van de klant en zijn merkbelofte van “sense and simplicity”. Philips heeft wereldwijd circa 116.000 werknemers in dienst, verspreid over meer dan 60 landen. Met een omzet van EUR 23 miljard in 2009 is de onderneming marktleider op het gebied van cardiale zorg, acute zorg en thuiszorg, energiezuinige verlichtingsoplossingen en nieuwe verlichtingstoepassingen, alsmede lifestyle-producten voor persoonlijk welzijn en amusement, met een sterke leidende positie op het gebied van Flat-TV, scheerapparaten en haartrimmers, portable entertainment en mondverzorgingsproducten. Meer informatie over Philips vindt u op www.philips.nl/nieuwscentrum.