Philips introduceert nieuwe reeks LED’s die nieuw tijdperk in thuisverlichting inluiden

De reeks omvat de eerste echte LED-vervanger voor 60 W-lampen (806 lm) en biedt een hoge lichtkwaliteit en tot 90% energiebesparing

november 1, 2010

Eindhoven, Nederland – De toekomst van verlichting ligt in LED’s en de nieuwe reeks LED-lampen van Philips brengt die toekomst vandaag al bij mensen thuis. De LED-reeks biedt zowel licht van eersteklas kwaliteit als een enorme energiebesparing; bovendien gaan deze lampen tot 25 jaar mee. Philips, de wereldwijde marktleider in verlichting, heeft deze innovatieve reeks van hoge-kwaliteit LED-lampen ontwikkeld om consumenten in staat te stellen inefficiënte of slecht presterende gloeilampen te vervangen en ze te laten profiteren van een aangenamere sfeer en decoratieve accenten thuis.

Philips-LED’s spelen in op de verschillende verlichtingsbehoeften van consumenten. De nieuwe reeks omvat drie afzonderlijke stijlen: MyAmbiance, MyVision en MyAccent.

• MyAmbiance biedt lampen die een onmiddellijk, mooi en dimbaar licht van hoge kwaliteit combineren met grote energiebesparingen (tot 90% vergeleken met gloeilampen). Deze omvat ook de 12W MyAmbiance lamp, de enige LED-equivalent (806 lm) voor 60 W-gloeilampen. Deze innovatie is geïnspireerd door Philips’ inzending voor de Bright Tomorrow Lighting Prize (L Prize) van het Amerikaanse Ministerie van Energie, gekozen door TIME Magazine als de derde beste uitvinding van 2009 en bekroond met een iF Design Award.
  • MyVision biedt lampen die elke spaarlamp kunnen vervangen en licht van een goede kwaliteit en tot 90% energiebesparing leveren.
  • MyAccent omvat lampen voor decoratieve en accentverlichting die de donkere plekken in uw kamer tot leven brengen.

De prijswinnende ontwerpen van de nieuwe Philips LED-lampen vormen een baanbrekende ontwikkeling in verlichting en een bewijs voor Philips’ onafgebroken inzet voor het realiseren van LED’s met een superieure lichtkwaliteit. Ze leveren niet alleen een lichtopbrengst met de hoogste kwaliteit, de meest gelijkmatige lichtverdeling en de meest levendige kleuren, maar ze zijn ook zeer duurzaam en energie-efficiënt. Elke lamp is ontworpen om de hoogste lichtopbrengst (lumen per watt) te leveren in combinatie met de hoogste lichtkwaliteit. Het is niet nodig kwaliteit op te offeren voor energie-efficiëntie: Philips LED’s leveren beide, zonder enig compromis. Hoewel de aanschafprijs van LED-lampen hoger is dan die van traditionele lampen, zijn ze over hun hele levensduur genomen het duurzaamst en goedkoper dan gloeilampen.

Frank van der Vloed, General Manager Philips Lighting Benelux, licht toe: “LED’s markeren het begin van een nieuw tijdperk in thuisverlichting en Philips is trots hierin het voortouw te nemen. We willen mensen helpen de weg te wijzen in de wereld aan mogelijkheden die LED’s bieden voor thuisverlichting: prachtig, duurzaam licht dat hen in staat stelt een perfecte sfeer te scheppen in hun woning en dat hen bovendien geld en energie bespaart.”

De nieuwe Philips LED-reeks laat consumenten vandaag al profiteren van de toekomst van thuisverlichting, ongeacht of het gaat om het vervangen van bestaande, oudere lampen, het verbeteren van het energierendement in de woning of het scheppen van accenten en sfeer.

De belangrijkste eigenschappen van de Philips LED-verlichtingsreeks zijn:

• Echte hoge-kwaliteit LED-vervanger (806 lm) voor 60 W-gloeilampen
  • Tot 25 jaar levensduur – gaat een generatie mee
  • Licht van hoge kwaliteit in combinatie met geweldige energiebesparingen (tot 90%)
  • Lage bedrijfskosten en lange levensduur, wat hen over hun totale levensduur tot de duurzaamste en goedkoopste lampen maakt in vergelijking met traditionele gloeilampen
  • Grote reeks lampen, inclusief dimbare en prijswinnende producten en ontwerpen

Liesbeth De Smedt
Woordvoerder Philips Lighting
Telefoon: 040 - 27 86 157
Email: liesbeth.de.smedt@philips.com

Koninklijke Philips Electronics N.V. (NYSE: PHG, AEX: PHI) is een onderneming met een veelzijdig aanbod op het gebied van gezondheidszorg en welzijn, dat gericht is op verbetering van de kwaliteit van leven van mensen door middel van tijdige innovaties. Als toonaangevende onderneming op het gebied van gezondheidszorg, lifestyle en lighting integreert Philips technologieën en design in op de mens gerichte oplossingen, die zijn gebaseerd op diepgaand inzicht in de wensen en behoeften van de klant en zijn merkbelofte van “sense and simplicity”. Philips heeft wereldwijd circa 118.000 werknemers in dienst, verspreid over meer dan 60 landen. Met een omzet van EUR 23 miljard in 2009 is de onderneming marktleider op het gebied van cardiale zorg, acute zorg en thuiszorg, energiezuinige verlichtingsoplossingen en nieuwe verlichtingstoepassingen, alsmede lifestyle-producten voor persoonlijk welzijn en amusement, met een sterke leidende positie op het gebied van Flat-TV, scheerapparaten en haartrimmers, portable entertainment en mondverzorgingsproducten. Meer informatie over Philips vindt u op www.philips.nl/nieuwscentrum.