Nieuw online platform brengt mensen met gedeelde passies samen

oktober 6, 2010

Onderzoek: Nederlander zou vaker een kopje koffie willen drinken met mensen met dezelfde interesses

Amsterdam – Een nieuw online platform op Facebook wil mensen met dezelfde passies en interesses bij elkaar brengen. Op dit platform kunnen mensen met elkaar, maar ook met een aantal bekende Nederlanders, de ‘key-connectors’, praten over gedeelde interesses. Eerst zal dit alleen online zijn, maar later ook offline. De gedachte achter het platform is deels gebaseerd op onlangs verricht onderzoek naar sociale contacten. Het platform is vandaag live gegaan. Initiatiefnemer van het platform is Senseo® (Philips en Sara Lee).

Opmerkelijkste bevindingen uit het onderzoek
Ondanks dat ruim 82% van de Nederlanders gebruik maakt van één of meerdere sociale netwerken online, zouden veel ondervraagden graag in het echt afspreken met iemand om samen een kopje koffie te drinken, zo blijkt uit het onderzoek van Senseo® (Philips en Sara Lee). 93% van de Nederlanders zou graag één of meerdere keren per maand samen met iemand die ze kennen een kopje koffie willen drinken. ‘Niet genoeg tijd’ werd door meer dan de helft (50.2%)van de respondenten als reden gegeven dat dit niet gebeurt. Maar ook het feit dat vrienden of bekenden in een andere stad wonen werd vaak als reden genoemd (32%). Voor koffie drinken met een vriend of bekende wordt tijd vrij gemaakt en deze ‘quality time’ wordt met name benut om bij te praten over persoonlijke onderwerpen en wederzijdse interesses. Circa 41% van de Nederlanders zou, met een kopje koffie, over gedeelde passies willen praten met anderen.

On- en offline passies delen
Met het platform Senseo Connections wil Senseo® mensen faciliteren om met elkaar en met de ‘key connectors’, van gedachten te wisselen over onderwerpen als bijvoorbeeld muziek, literatuur, mode en entertainment. Schrijfster Susan Smit is één van de eerste key-connectors en zij praat op het platform over het onderwerp literatuur. Smit is een gepassioneerd auteur en bekend van o.a. haar boeken ‘Elena’s Vlucht’ en ‘Vloed’. Susan Smit: “Meedoen aan het platform sprak me meteen aan, omdat ik het heerlijk vind om inhoudelijk over het schrijversvak te praten met gepassioneerde lezers, boekliefhebbers en andere schrijvers. En dat zowel on- als offline.” Het platform is een organisch geheel en wordt in de loop der tijd steeds verder uitgebreid met nieuwe passies en Connectors. Naast de mogelijkheid gelijkgestemden te spreken via het Facebook-platform, krijgen geïnteresseerden de mogelijkheid om een key-connector in het echt, tijdens een ‘koffiemoment’ te ontmoeten en met hem of haar en anderen het gesprek voort te zetten. Senseo® hoopt dat naast deze gefaciliteerde ontmoetingen, het platform ook tot veel spontane koffie-ontmoetingen zal leiden. De Facebook pagina kunt u bekijken via de volgende link: www.facebook.com/#!/pages/Senseo-Nederland/154992564531809

Voor mediaverzoeken

Saskia Maas
PR Manager, Philips Consumer Lifestyle
E-mail: saskia.maas@philips.com
Tel.: 040 - 278 50 30

Koninklijke Philips Electronics N.V. (NYSE: PHG, AEX: PHI) is een onderneming met een veelzijdig aanbod op het gebied van gezondheidszorg en welzijn, dat gericht is op verbetering van de kwaliteit van leven van mensen door middel van tijdige innovaties. Als toonaangevende onderneming op het gebied van gezondheidszorg, lifestyle en lighting integreert Philips technologieën en design in op de mens gerichte oplossingen, die zijn gebaseerd op diepgaand inzicht in de wensen en behoeften van de klant en zijn merkbelofte van “sense and simplicity”. Philips heeft wereldwijd circa 116.000 werknemers in dienst, verspreid over meer dan 60 landen. Met een omzet van EUR 23 miljard in 2009 is de onderneming marktleider op het gebied van cardiale zorg, acute zorg en thuiszorg, energiezuinige verlichtingsoplossingen en nieuwe verlichtingstoepassingen, alsmede lifestyle-producten voor persoonlijk welzijn en amusement, met een sterke leidende positie op het gebied van Flat-TV, scheerapparaten en haartrimmers, portable entertainment en mondverzorgingsproducten.
Meer informatie over Philips vindt u op
 www.philips.nl/nieuwscentrum

Over Sara Lee

Elke dag opnieuw maakt Sara Lee (NYSE: SLE) wereldwijd miljoenen consumenten en klanten blij. De onderneming beschikt over een van de meest geliefde en vooraanstaande productassortimenten ter wereld, met haar innoverende en vertrouwde merken voor voeding, drank, huishoud- en lichaamsverzorgingsproducten, waaronder Douwe Egberts, Pickwick, Senseo, Sanex en Ambi Pur. Samen zijn deze merken goed voor een jaaromzet van ongeveer $ 13 miljard, gespreid over zo'n 180 landen. Sara Lee telt wereldwijd 41.000 werknemers. Het meest recente nieuws en meer informatie over Sara Lee en haar merken zijn te vinden op www.saralee.com.