Philips eerste in supersector in Dow Jones Sustainability Index voor 2010

september 13, 2010

Amsterdam – Koninklijke Philips Electronics (NYSE: PHG, AEX: PHI) heeft vandaag bekendgemaakt dat het is uitgeroepen tot nummer één in de supersector ‘Persoonlijke en Huishoudelijke Goederen’ in de Dow Jones Sustainability Index (DJSI) voor 2010. Dit resultaat onderstreept de voortdurende inzet van Philips om duurzaamheid een integraal onderdeel te maken van zijn strategie op het gebied van gezondheid en welzijn.

De continue investeringen van Philips in zijn merk, positieve klantenervaringen en op de eindgebruiker gerichte innovatie, plaatsen duurzaamheid voortdurend centraal in alle bedrijfsactiviteiten. Deze filosofie heeft zich vertaald in de opvallende erkenning voor Philips in de DJSI-ranglijst wat betreft aspecten als klimaatstrategie en sociale indicatoren als de ontwikkeling van menselijk kapitaal.

"We zijn erg blij met onze positie op de DJSI-ranglijst van dit jaar. Dit bevestigt ons in onze overtuiging dat duurzaamheid een succesfactor is voor de zakelijke activiteiten van Philips," aldus Rudy Provoost, voorzitter van het Philips Sustainability Board en CEO van de Philips-sector Lighting. "We zullen op dit gebied de lat steeds hoger blijven leggen via al onze bedrijfsactiviteiten en ons portfolio op het gebied van gezondheid en welzijn waarmee we inspelen op de meest urgente trends van vandaag over de hele wereld. Dit komt duidelijk naar voren in ons EcoVision5-programma dat we eerder dit jaar hebben aangekondigd."

In het kader van het programma ‘EcoVision5’ heeft Philips drie duurzaamheidsdoelstellingen voor 2015 geformuleerd op het gebied van zorg, energiezuinigheid en recycling.

Noot voor de redactie over EcoVision5:
Om de merkbelofte ‘sense and simplicity’ na te komen en om een strategische richting op het gebied van duurzaamheid te bepalen, heeft Philips drie KPI’s (Key Performance Indicators) opgesteld. Philips streeft naar de volgende doelstellingen voor 2015:

• wereldwijd 500 miljoen mensen van zorg voorzien
Doel: in 2015 hebben we 500 miljoen mensen bereikt.

• de energiezuinigheid van Philips-producten verbeteren
Doel: ten opzichte van 2009 moet in 2015 de energiezuinigheid met 50% zijn verbeterd (voor het gemiddelde totale productportfolio).

• het sluiten van de materialenkringloop

Doel: ten opzichte van 2009 moeten in 2015 de hoeveelheden ingezamelde en gerecy-clede producten en het aandeel van gerecyclede materialen in producten zijn verdubbeld.

Eric Drent
Philips Communicatie Nederland
E-mail: eric.drent@philips.com

Over Koninklijke Philips Electronics

Koninklijke Philips Electronics N.V. (NYSE: PHG, AEX: PHI) is een onderneming met een veelzijdig aanbod op het gebied van gezondheidszorg en welzijn, dat gericht is op verbetering van de kwaliteit van leven van mensen door middel van tijdige innovaties. Als toonaangevende onderneming op het gebied van gezondheidszorg, lifestyle en lighting integreert Philips technologieën en design in op de mens gerichte oplossingen, die zijn gebaseerd op diepgaand inzicht in de wensen en behoeften van de klant en zijn merkbelofte van “sense and simplicity”. Philips heeft wereldwijd circa 116.000 werkne-mers in dienst, verspreid over meer dan 60 landen. Met een omzet van EUR 23 miljard in 2009 is de onderneming marktleider op het gebied van cardiale zorg, acute zorg en thuiszorg, energiezuinige verlichtingsoplossingen en nieuwe verlichtingstoepassingen, alsmede lifestyle-producten voor persoonlijk welzijn en amusement, met een sterke lei-dende positie op het gebied van Flat-TV, scheerapparaten en haartrimmers, portable en-tertainment en mondverzorgingsproducten. Meer informatie over Philips vindt u op www.philips.nl/nieuwscentrum.