Philips wenst deelnemers Atlas Diabetes Challenge prachtige prestaties!

Philips helpt oud-topsporter en diabetespatiënt Bas van de Goor en team van mensen met diabetes type 2 met DirectLife hoogste berg Marokko bedwingen

september 10, 2010

Amsterdam, Nederland – Dertien Nederlanders met diabetes type 2 vertrekken zondag 12 september naar Marokko voor hun poging de Marokkaanse berg Toubhal (4167 meter) te bedwingen. Philips DirectLife, het interactieve beweegprogramma dat onlangs ook in Nederland is geïntroduceerd, ondersteunt dit unieke initiatief van de Bas van de Goor Foundation.

De deelnemers hebben het afgelopen half jaar zeer intensief getraind en konden daarbij onder meer rekenen op de slimme Activity Monitor met zijn persoonlijke coaching die mensen helpt fit te worden en te blijven. De groep is er klaar voor. Philips wenst Bas van de Goor en zijn team dan ook alle succes bij het waarmaken van hun sportieve ambitie!

Bas van de Goor en het begeleidend medisch team verwachten positieve effecten van de ‘challenge’ voor de groep patiënten. Psychisch omdat de deelnemers meer kunnen dan ze dachten, en fysiek omdat ze zich fitter, energieker voelen. Al eerder is aangetoond, dat mensen met diabetes type 2 die regelmatig voldoende bewegen soms met minder medicijnen toekunnen. Philips DirectLife helpt de deelnemers (met diabetes) daarbij.

Bas van de Goor en de deelnemers aan de Atlas Challenge zijn enthousiast over DirectLife: “Direct Life maakt inzichtelijk of je veel beweegt. Ik vind het erg leuk dat je je kunt meten met collega’s of in ons geval met Atlas-teamgenoten. Als laatste eindigen in het dagklassement laat je niet over je kant gaan, het wordt een gespreksonderwerp en maakt het veranderen van leefstijl gemakkelijker omdat je het samen doet.”

De komende negen dagen is de tocht van Bas van de Goor en zijn team naar top van de Toubkal te volgen via de Twitter account van Philips (twitter.com/PhilipsNL) waar met regelmaat nieuws vanuit Marokko wordt gepost over de belevenissen van de groep.

Volg de Challenge op www.atlasdiabeteschallenge.nl

Achtergrondinformatie over de Atlas Diabetes Challenge en Philips DirectLife

Oud-topsporter Bas van de Goor en deelnemers (met diabetes) bedwingen hoogste berg Marokko met hulp van Philips DirectLife

Joost Maltha
Philips Nederland / Gezondheidszorg
+31 40 27 80125:
E-mail: joost.maltha@philips.com

Over Koninklijke Philips Electronics

Koninklijke Philips Electronics N.V. (NYSE: PHG, AEX: PHI) is een onderneming met een veelzijdig aanbod op het gebied van gezondheidszorg en welzijn, dat gericht is op verbetering van de kwaliteit van leven van mensen door middel van tijdige innovaties. Als toonaangevende onderneming op het gebied van gezondheidszorg, lifestyle en lighting integreert Philips technologieën en design in op de mens gerichte oplossingen, die zijn gebaseerd op diepgaand inzicht in de wensen en behoeften van de klant en zijn merkbelofte van “sense and simplicity”. Philips heeft wereldwijd circa 116.000 werknemers in dienst, verspreid over meer dan 60 landen. Met een omzet van EUR 23 miljard in 2009 is de onderneming marktleider op het gebied van cardiale zorg, acute zorg en thuiszorg, energiezuinige verlichtingsoplossingen en nieuwe verlichtingstoepassingen, alsmede lifestyle-producten voor persoonlijk welzijn en amusement, met een sterke leidende positie op het gebied van Flat-TV, scheerapparaten en haartrimmers, portable entertainment en mondverzorgingsproducten. Meer informatie over Philips vindt u op www.philips.nl/nieuwscentrum.