Philips brengt de SensoTouch 3D uit, voor de meest geperfectioneerde scheerbeurt ooit

september 9, 2010

Nieuw huidvriendelijk elektrisch scheerapparaat voor de perfecte look

Philips streeft ernaar het leven van consumenten makkelijker te maken. Juist daarom brengt het bedrijf nu zijn meest geperfectioneerde en hoogstaande scheerapparaat ooit, de SensoTouch 3D. Als wereldleider in baanbrekende scheertechnologieën ontwikkelde Philips een uitzonderlijk design dat helemaal inspeelt op de behoeften van de consument: mannen hechten belang aan de ervaring die een scheerbeurt hen verschaft; ze verwachten niet alleen een scheerbeurt heel dicht op de huid, maar willen ook een vooruitstrevende scheerervaring die hen een supergladde huid bezorgt met een minimum aan irritatie.

Met de lancering van de SensoTouch 3D versterkt Philips zijn wereldwijde leiderschap op de markt van elektrische scheerapparaten voor mannen* dankzij de ontwikkeling van nieuwe normen voor de categorie van elektrische scheerapparaten. De SensoTouch 3D bouwt verder op de 70 jaar lange traditie en ervaring van Philips in de ontwikkeling van nieuwe technologieën die met de jaren de scheerervaring van de consument grondig hebben veranderd, en is het meest geperfectioneerde elektrische scheerapparaat dat het ooit heeft uitgebracht. Het niveau van verfijning en efficiëntie zal Philips wellicht een nieuwe wereldwijde zichtbaarheid verschaffen van de bovenste plank.

Philips weet dat voor mannen die begaan zijn met hun uiterlijk, een goede scheerbeurt een essentiële dagelijkse routine is en hen het nodige zelfvertrouwen geeft om uiting te geven aan hun persoonlijke stijl. De SensoTouch 3D werd dus heel speciaal ontworpen om huidirritatie efficiënt tot een minimum te beperken en mannen een comfortabelere scheerervaring te bezorgen; er goed uitzien kan dus zonder al te veel moeite. 80 % van de mannen die de SensoTouch 3D testten zijn het ermee eens: dit scheerapparaat is het zachtste ooit voor de huid**.

Aan de basis van het nieuwe design en de technologie liggen drie uitzonderlijke kenmerken die het comfort verhogen en maken dat het scheerapparaat zich van de andere topmodellen onderscheidt:

· GyroFlex 3D is het exclusieve driedimensionale onderdeel dat ervoor zorgt dat het scheerapparaat de contouren van het gezicht en hals perfect volgt. Er is slechts een minimale druk nodig, zodat het scheerapparaat een scheerbeurt van heel dichtbij kan garanderen met een minimum aan huidirritatie.

· UltraTrack is de nieuwe innovatieve scheerkop die voor een scheerbeurt van heel dichtbij zorgt met een minimum aan huidirritatie. De scheerkop is voorzien van drie specifieke sporen om in enkele bewegingen elk haartje weg te snijden: gleuven voor normaal haar, kanalen voor langere of vlakliggende haartjes en gaatjes voor de kortste stoppels.

· Aquatec is een ingebouwde afdichting die mannen de flexibiliteit biedt om te kiezen tussen een comfortabele droge scheerbeurt of een verfrissende natte scheerbeurt voor wie liever gel gebruikt.

Door de slimme en handige vormgeving is de SensoTouch 3D ook makkelijk te gebruiken: het beschikt over een handgreep die goed in de hand ligt, wat de bediening vergemakkelijkt, alsook over intuïtieve aanraaktoetsen en een geperfectioneerd display dat de resterende minuten afbeeldt en aangeeft wanneer de scheerapparaat opgeladen of gereinigd dient te worden.   Bepaalde modellen in het SensoTouch 3D-portfolio pakken ook uit met een Jet Clean-systeem dat het scheerapparaat reinigt, smeert en oplaadt, wat dag na dag optimale scheerprestaties garandeert.

Dennis van Ravenstijn, Customer Marketing Manager Shaving, Philips Consumer Lifestyle: “Sinds Philips het eerste Philishave scheerapparaat op de markt bracht in 1939, fungeren we als heuse referentie voor innovatie en prestaties in elektrisch scheren. Met de SensoTouch 3D hebben we een hoogstaand, resultaatgericht product willen ontwikkelen dat speciaal bestemd is voor mannen die er op hun best willen uitzien. Met onze meest vooruitstrevende scheerapparaat ooit hopen we dat we mannen helpen hun meest perfecte scheerbeurt ooit te bereiken."

Noten voor de redactie:

*Onderzoek door GFK, NPD, Nielsen en een onafhankelijke bron; resultaten herberekend op basis van de verkoopcijfers van Philips.

** Op basis van internationale tests van de SensoTouch 3D door het Philips Application Research Centre, bij 195 mannen in Duitsland en de Verenigde Staten, april 2010.

Belangrijkste productkenmerken:
· GyroFlex 3D: volgt de contouren van het gelaat, voor een onberispelijke look
· UltraTrack: voor de snelste en gladste scheerbeurt met een minimum aan huidirritatie
· SkinGlide: oppervlak met geringe wrijving dat soepel over de huid glijdt
· Aquatec: voor een comfortabele droge of verfrissende natte scheerbeurt
· EasyGrip handgreep met ergonomische grip voor een precieze bediening
· Speed XL: voor een snellere scheerbeurt van heel dichtbij
· DualPrecision: scheert zelfs de kortste stoppels weg
· Super Lift & Cut: voor een comfortabele scheerbeurt
· Draadloze lader: snelle laadbeurt in 1 uur voor een scheerautonomie van 20 dagen
· Elk model wordt geleverd met een laadsokkel, een schoonmaakborsteltje, een beschermkap en een extra scheerkop
· Display: digitale indicatoren van de batterijstatus, reisslot functie, indicatoren voor laadstatus, batterij zwak, vervanging scheerkoppen en reinigen.
· Voeding: Li-Ion batterij met een autonomie van 50 tot 60 minuten, automatische spanningomschakeling 100-240 V, verbruik in stand-by van 0,15 W en maximumverbruik van 5,4 W.
· De SensoTouch 3D is verkrijgbaar in verschillende modellen: RQ1280, RQ1260, RQ1250.

Prijs en beschikbaarheid:
De Philips SensoTouch 3D is verkrijgbaar in Nederland vanaf eind september 2010.
Aanbevolen verkoopprijzen:
RQ1250/16 –€ 199
RQ1250/21 –€ 249
RQ1260/16 –€ 229
RQ1260/21 –€ 279
RQ1280/21 –€ 349

Voor consumentenvragen: 0800-0230076 (gratis)

Saskia Maas
PR manager, Philips Consumer Lifestyle
Email: saskia.maas@philips.com
Tel : 040-2785030

Voor consumentenvragen over dit product kun u ons bereiken op 0800-0230076 (gratis) of via www.support.philips.com

Koninklijke Philips Electronics N.V. (NYSE: PHG, AEX: PHI) is een onderneming met een veelzijdig aanbod op het gebied van gezondheidszorg en welzijn, dat gericht is op verbetering van de kwaliteit van leven van mensen door middel van tijdige innovaties. Als toonaangevende onderneming op het gebied van gezondheidszorg, lifestyle en lighting integreert Philips technologieën en design in op de mens gerichte oplossingen, die zijn gebaseerd op diepgaand inzicht in de wensen en behoeften van de klant en zijn merkbelofte van “sense and simplicity”. Philips heeft wereldwijd circa 116.000 werknemers in dienst, verspreid over meer dan 60 landen. Met een omzet van EUR 23 miljard in 2009 is de onderneming marktleider op het gebied van cardiale zorg, acute zorg en thuiszorg, energiezuinige verlichtingsoplossingen en nieuwe verlichtingstoepassingen, alsmede lifestyle-producten voor persoonlijk welzijn en amusement, met een sterke leidende positie op het gebied van Flat-TV, scheerapparaten en haartrimmers, portable entertainment en mondverzorgingsproducten. Meer informatie over Philips vindt u op www.philips.nl/nieuwscentrum.