Philips verkoopt volledige kapitaaldeelneming in NXP aan Brits pensioenfonds

september 7, 2010

Amsterdam, Nederland – Philips heeft bekendgemaakt dat het op 7 september 2010 een contant bedrag van 350 miljoen euro zal bijdragen aan het Britse pensioenfonds van Philips in het kader van het herstelplan van dit fonds. Deze bijdrage betreft een financieringstransactie en heeft daarom geen gevolgen voor het resultaat van Philips. De beheerders van het pensioenfonds zullen de bijdrage gebruiken om de volledige kapitaaldeelneming van Philips in NXP over te nemen.

De verkoop van de NXP-aandelen zal leiden tot een opbrengst van 140 miljoen euro die Philips onder de financiële baten zal opnemen in het derde kwartaal van 2010.

Joon Knapen
Philips Corporate Communications
Email: joon.knapen@philips.com

Over Koninklijke Philips Electronics

Koninklijke Philips Electronics N.V. (NYSE: PHG, AEX: PHI) is een onderneming met een veelzijdig aanbod op het gebied van gezondheidszorg en welzijn, dat gericht is op verbetering van de kwaliteit van leven van mensen door middel van tijdige innovaties. Als toonaangevende onderneming op het gebied van gezondheidszorg, lifestyle en lighting integreert Philips technologieën en design in op de mens gerichte oplossingen, die zijn gebaseerd op diepgaand inzicht in de wensen en behoeften van de klant en zijn merkbelofte van “sense and simplicity”. Philips heeft wereldwijd circa 116.000 werknemers in dienst, verspreid over meer dan 60 landen. Met een omzet van EUR 23 miljard in 2009 is de onderneming marktleider op het gebied van cardiale zorg, acute zorg en thuiszorg, energiezuinige verlichtingsoplossingen en nieuwe verlichtingstoepassingen, alsmede lifestyle-producten voor persoonlijk welzijn en amusement, met een sterke leidende positie op het gebied van Flat-TV, scheerapparaten en haartrimmers, portable entertainment en mondverzorgingsproducten. Meer informatie over Philips vindt u op www.philips.nl/nieuwscentrum.