Philips lanceert eigen comedyserie met Victoria Koblenko

september 7, 2010

Amsterdam, Nederland - Philips lanceert wereldwijd de nieuwe online comedyserie ‘Nigel and Victoria’ om een serie nieuwe lifestyle producten te introduceren, waaronder iPad-accessoires en verschillende soorten koptelefoons.

De serie gaat vandaag van start, en volgt de off-screen romance tussen de product recensent Victoria Koblenko, verzot op gadgets, die de kijker op geheel eigen wijze kennis laat maken met Philips-producten en Nigel, de beminnelijke en zeer Britse marketingmanager van Philips, die het niet kan laten zich overal mee te bemoeien.

De dynamiek tussen Victoria, en de ‘klant’ Nigel op de set zorgt voor een vermakelijke kijk op product recensies. In de eerste aflevering zien we hoe Nigel valt voor Victoria. Hij heeft nog nooit een ‘shoot’ meegemaakt, heeft geen verstand van ‘set-etiquette’ en belandt dus uiteindelijk midden in het filmproces. Nigel heeft een oogje op Victoria, maar is zenuwachtig. Zij merkt hem niet eens op, totdat hij zijn positie op de set heeft zeker gesteld.

Het project bestaat in de kern uit 8 product reviews van Victoria Koblenko, met elk een bijbehorende achter-de-schermen aflevering. De afleveringen worden uitgezonden via http://www.youtube.com/nigelandvictoria en kunnen ook worden bekeken op Philips.com. Fans die dichter bij de personages willen komen, hebben geluk. Victoria zal gedurende de hele serie haar Twitter-profiel gebruiken om commentaar, nieuwtjes en updates te geven. Volg Victoria via Twitter: victoriareviews

Gary Raucher, vice-president en hoofd Integrated Communications, Philips Consumer Lifestyle over 'Nigel & Victoria': “De veeleisende online consumenten van tegenwoordig verwachten dat een merk méér doet dan eenvoudigweg zijn producten aanbieden. Consumenten willen dat merken op een open en geloofwaardige manier met hen omgaan. Ze willen ook dat merken entertainende content maken die zij zelf kunnen ontdekken en online kunnen delen. ‘Nigel and Victoria’ is hiervan een geweldig voorbeeld, en wij hopen dat het publiek de serie zal omarmen.”

‘Nigel and Victoria’ is de nieuwste campagne van Philips waarbij entertainende content wordt gebruikt om consumenten te betrekken bij het merk en op een interactieve manier met hen om te gaan. Eerder dit jaar zorgde de baanbrekende en bekroonde Parallel Lines campagne voor spraakmakende films om de filmische kwaliteiten van  Philips tv’s te tonen: unieke  Ambilight-technologie, bekroonde beeldkwaliteit en superieur geluid.

De Britse komiek en acteur Ben Willbond, die eerder te zien was in onder andere The Thick of it, Extras en Rev, speelt de rol van Nigel. Victoria wordt gespeeld door de Nederlandse actrice Victoria Koblenko, die eerder te zien was in Dead End, American Dreams (verkozen tot Beste Korte Film op het Hollywood Film Festival) en de horrorfilm  Sl8n8.

‘Nigel and Victoria’ werd gecreëerd door Philips en geproduceerd door Wenneker TV, een online videoproductiebedrijf en Hoot, een bedrijf dat comedy’s produceert.

Volg voor het laatste nieuws en exclusieve achtergrondverhalen over Philips-accessoires Philips Pulse (http://pulse.philips.com).

Saskia Maas
PR manager, Philips Consumer Lifestyle
Email: saskia.maas@philips.com
Tel : 06-53 408 194

Voor consumentenvragen over dit product kun u ons bereiken op 0800-0230076 (gratis) of via www.support.philips.com

Over Koninklijke Philips Electronics

Koninklijke Philips Electronics N.V. (NYSE: PHG, AEX: PHI) is een onderneming met een veelzijdig aanbod op het gebied van gezondheidszorg en welzijn, dat gericht is op verbetering van de kwaliteit van leven van mensen door middel van tijdige innovaties. Als toonaangevende onderneming op het gebied van gezondheidszorg, lifestyle en lighting integreert Philips technologieën en design in op de mens gerichte oplossingen, die zijn gebaseerd op diepgaand inzicht in de wensen en behoeften van de klant en zijn merkbelofte van “sense and simplicity”. Philips heeft wereldwijd circa 116.000 werknemers in dienst, verspreid over meer dan 60 landen. Met een omzet van EUR 23 miljard in 2009 is de onderneming marktleider op het gebied van cardiale zorg, acute zorg en thuiszorg, energiezuinige verlichtingsoplossingen en nieuwe verlichtingstoepassingen, alsmede lifestyle-producten voor persoonlijk welzijn en amusement, met een sterke leidende positie op het gebied van Flat-TV, scheerapparaten en haartrimmers, portable entertainment en mondverzorgingsproducten. Meer informatie over Philips vindt u op www.philips.nl/nieuwscentrum.