Philips lanceert Lumea, een uniek Intense Pulsed Light (IPL) ontharingssysteem voor thuis

Licht, voor een zijdezachte huid

augustus 30, 2010

Amsterdam – Beeld je eens in dat je elk item uit je garderobe zou kunnen dragen zonder dat je je zorgen moet maken over eventuele stoppels. Als dat geen vrijheid is! Bereid je er maar alvast op voor, want dankzij Philips komt dat gevoel van vrijheid nu wel heel dichtbij; met een nieuw ontharingsproduct dat de vrouwelijke schoonheidsverzorging voorgoed zal veranderen. In September lanceert Philips Lumea, een innovatieve IPL-ontharingsoplossing (Intense Pulsed Light of intensieve lichtimpulsen) die de grootste schoonheidswens van vrouwen in vervulling laat gaan: korte metten maken met ongewenste haartjes en elke dag opnieuw genieten van een perfect gladde huid.

Met Lumea laat Philips deze wens uitkomen via de toepassing van IPL, een technologie uit de sector van de professionele schoonheidsverzorging die aangepast werd voor thuisgebruik. Dankzij Philips Lumea geniet u nu thuis van deze innovatieve technologie. Lumea is een veilig en eenvoudig te gebruiken draagbaar apparaat dat ongewenste haartjes verwijdert nog voor ze aan de oppervlakte verschijnen, wat de vorming van stoppels en hergroei tegengaat.

Op de haartjes worden rechtstreeks milde lichtimpulsen toegepast waardoor het haarzakje overgaat naar rustfase en het haartje natuurlijk afbreekt. Een eenvoudige en milde behandeling, om de twee weken, voorkomt dat nieuwe haartjes teruggroeien. Resultaat? Je huid ziet er perfect glad uit en mag heel het jaar door, dag na dag, gezien worden.

Dominique van de Woestijne, customer marketing manager Philips Beauty: "Philips heeft gedurende bijna zeven jaar nauw samengewerkt met dermatologen, onder wie Dr. Paul Berretty (Catharina Ziekenhuis Eindhoven, Nederland) en Prof. Dr. Peter Bjerring (directeur van het Mølholm privéziekenhuis, Denemarken) op het vlak van ontharing met licht. De ontwikkeling van Lumea is de vrucht van deze samenwerking en van het verlangen om de consumenten een product aan te bieden dat ze thuis kunnen gebruiken. Philips Lumea kan namelijk efficiënt gebruikt worden in het comfort van je eigen badkamer. Vijf instelbare lichtintensiteitstanden zorgen voor een milde en optimale behandeling voor verschillende huidtinten en haarkleuren, terwijl een geïntegreerde UV-filter en vooruitstrevende veiligheidsfuncties de huid maximaal beschermen."

Het is gedaan met dure laserbehandelingen in een schoonheidssalon, met pijnlijke waxbeurten, tijdelijke resultaten en onooglijke reacties als ingroeiende haartjes en uitslag. Dr. Vic A. Narukar, een Amerikaanse adviserend dermatoloog, stelt: "De patiënten die ik in mijn praktijk ontvang vragen steeds naar eenvoudigere ontharingsoplossingen. Volgens mij is Lumea een toegankelijk, gebruiksvriendelijk apparaat dat veilig en efficiënt thuis gebruikt kan worden."

Een permanent zijdezachte huid? Dat is nu mogelijk. Geniet heel het jaar door van dat perfecte gevoel van een zomers gladde huid. Maak je op om met je nieuwe zelfverzekerde ik in de spotlights te lopen: overal waar je komt, op het strand, op hippe feestjes, je zal er steeds prima uitzien en dat goede gevoel zal je overal volgen.
Lumea is in Nederland vanaf oktober te verkrijgen bij parfumerieketen Douglas voor de aanbevolen verkoopprijs van 500 Euro.

Belangrijkste productkenmerken

• Veiligheidssysteem met veiligheidsring en contactschakelaars als bescherming tegen onvrijwillige lichtflitsen
  • Vijf instelbare lichtintensiteitstanden (1-5) voor verschillende huidtinten (bleek, beige, lichtbruin, middelbruin en donkerbruin) en haarkleuren (donkerblond tot zwart)
  • De speciaal ontwikkelde lamp moet tijdens de hele levenscyclus van het product (geschat op 40.000 flitsen) niet vervangen worden
  • Volledig draadloos oplaadbaar apparaat, snelle laadfunctie in 1 uur
  • Automatische uitschakelfunctie om oververhitting te voorkomen
  • Afzonderlijke aansluitbare netadapter
  • 'Batterij zwak'-verklikker en laadlampje
  • Opberghoesje en reinigingsdoekje

Saskia Maas
PR manager, Philips Consumer Lifestyle
Email: saskia.maas@philips.com
Tel : 040-2785030

Voor consumentenvragen over dit product kun u ons bereiken op 0800-0230076 (gratis) of via www.support.philips.com

Koninklijke Philips Electronics N.V. (NYSE: PHG, AEX: PHI) is een onderneming met een veelzijdig aanbod op het gebied van gezondheidszorg en welzijn, dat gericht is op verbetering van de kwaliteit van leven van mensen door middel van tijdige innovaties. Als toonaangevende onderneming op het gebied van gezondheidszorg, lifestyle en lighting integreert Philips technologieën en design in op de mens gerichte oplossingen, die zijn gebaseerd op diepgaand inzicht in de wensen en behoeften van de klant en zijn merkbelofte van “sense and simplicity”. Philips heeft wereldwijd circa 116.000 werknemers in dienst, verspreid over meer dan 60 landen. Met een omzet van EUR 23 miljard in 2009 is de onderneming marktleider op het gebied van cardiale zorg, acute zorg en thuiszorg, energiezuinige verlichtingsoplossingen en nieuwe verlichtingstoepassingen, alsmede lifestyle-producten voor persoonlijk welzijn en amusement, met een sterke leidende positie op het gebied van Flat-TV, scheerapparaten en haartrimmers, portable entertainment en mondverzorgingsproducten. Meer informatie over Philips vindt u op www.philips.nl/nieuwscentrum.