Nieuwe verlichting in Zuid-Afrikaanse voetbalstadions verbetert kijkbeleving


State-of-the-art verlichting van Philips, geïnstalleerd in zes stadions, levert beste kwaliteit licht ooit.

juni 10, 2010

Eindhoven, Nederland / Johannesburg, Zuid-Afrika - Met de nieuwe stadionverlichting van Philips verhogen zes stadions de kijkbeleving voor zowel TV-publiek, toeschouwers en spelers. Philips, toonaangevend leverancier van sportverlichting, heeft zijn ArenaVision-schijnwerpers geïnstalleerd in de stadions Soccer City, Ellis Park, Royal Bafokeng, Moses Mabhida, Peter Mokaba en Nelson Mandela. Deze stadions behoren hiermee op internationaal niveau tot de meest geavanceerde en best verlichte voetbalstadions.

 

Jeroen Janssen, General Manager van Philips Lighting in Zuid Afrika: “Het is essentieel verlichting te leveren die niet alleen tegemoet komen aan de strenge eisen van de TV-zenders, maar ook toeschouwers het best mogelijke zicht op het spel biedt. Dat is de reden waarom Philips is uitgekozen voor het verlichten van de meeste topstadions in dit land, en we hebben dat ruimschoots binnen de planning gerealiseerd. In de nieuwe ArenaVision zijn de belangrijkste functies van de lamp, optiek en techniek zodanig bij elkaar gebracht dat de schijnwerper 10% meer licht geeft dan voorheen. Daardoor zijn minder armaturen nodig wat besparingen geeft op geld, energie en onderhoud.”

 

Meer dan de helft van de belangrijkste voetbalstadions ter wereld is voorzien van ArenaVision sportverlichtingsschijnwerpers. Exclusief voor de nieuwe ArenaVision-systemen heeft Philips een nieuwe, krachtige 2000 W metaalhalogeenlamp ontwikkeld die in combinatie met een nieuw ontworpen optiek het rendement maximaliseert en een nauwkeurige lichtverdeling mogelijk gemaakt.

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met:

Eric Drent
Senior Communicatiemanager/Woordvoerder Philips Nederland
Tel. +31 (0)40 27 83964 / Mob. +31 (0)6 5190 5718
Email: eric.drent@philips.com

.

Over Koninklijke Philips Electronics

Koninklijke Philips Electronics N.V. (NYSE: PHG, AEX: PHI) is een onderneming met een veelzijdig aanbod op het gebied van gezondheidszorg en welzijn, gericht op het verbeteren van de kwaliteit van leven van mensen door middel van tijdige innovaties. Als toonaangevende onderneming op het gebied van gezondheidszorg, lifestyle en lighting integreert Philips technologieën en design in op de mens gerichte oplossingen, die zijn gebaseerd op diepgaand inzicht in de wensen en behoeften van de klant en zijn merkbelofte van “sense and simplicity”. Philips heeft wereldwijd circa 116.000 werknemers in dienst, verspreid over meer dan 60 landen. Met een omzet van 23 miljard euro in 2009 is de onderneming marktleider op het gebied van cardiale zorg, acute zorg en thuiszorg, energiezuinige verlichtingsoplossingen en nieuwe verlichtingstoepassingen, alsmede lifestyle-producten voor persoonlijk welzijn en amusement, met een sterke leidende positie op het gebied van Flat-TV, scheerapparaten en haartrimmers, portable entertainment en mondverzorgingsproducten. Meer informatie over Philips vindt u op www.philips.nl/nieuwscentrum.

 

.