Philips benoemt Pieter Nota tot CEO Consumer Lifestyle-sector en lid van zijn groepsraad

mei 28, 2010

Amsterdam, Nederland – Koninklijke Philips Electronics N.V. (NYSE: PHG, AEX: PHI) heeft vandaag de benoeming bekendgemaakt van Pieter Nota tot chief executive officer van Philips Consumer Lifestyle en lid van zijn groepsraad met ingang van 1 september 2010. Hij volgt Andrea Ragnetti op die, zoals eerder aangekondigd, Philips per dezelfde datum zal verlaten. Om ervoor te zorgen dat de overgang probleemloos verloopt, zal de heer Nota reeds op 1 augustus 2010 bij Philips in dienst treden. Philips is voornemens de benoeming van de heer Nota als lid van zijn raad van bestuur ter goedkeuring voor te leggen aan de Algemene Vergadering van Aandeelhouders van 24 maart 2011.

De heer Nota (Nederlander, 1964) maakt de overstap naar Philips vanuit het in Hamburg gevestigde Beiersdorf AG (o.a. Nivea), een toonaangevende producent van cosmetica, waar hij zitting heeft in de raad van bestuur als chief marketing & innovation officer met totale verantwoordelijkheid voor merken, alsmede marketing, innovatie en verkopen, inclusief een belangrijke regionale P&L-verantwoordelijkheid. Daarvoor heeft de heer Nota 15 jaar gewerkt bij Unilever in diverse internationale managementfuncties.

“Ik ben zeer verheugd dat we met Pieter Nota een leider voor onze Consumer Lifestyle-sector hebben kunnen aantrekken met een uitstekende staat van dienst en erkend leiderschap op het gebied van brand management en consumer marketing,” aldus Gerard Kleisterlee, president en chief executive officer van Philips. “Daarnaast ben ik van mening dat we op onze weg naar een wereldwijd leidende positie op het gebied van gezondheid en welzijn zullen profiteren van Pieters rijke ervaring, met name op het terrein van welzijn.”

”Ik ben erg blij bij Philips in dienst te treden in deze interessante functie en kijk ernaar uit samen met het managementteam van de sector te werken aan verdere versterking van Philips’ aanwezigheid in de consumentenmarkten,” aldus de heer Nota. “Philips is een geweldig merk met een hoge waarde, en ik ben er vast van overtuigd dat de sector die ik nu mag gaan leiden in een uitstekende positie verkeert voor voortgaand succes.”

Het CV van de heer Nota en een foto in hoge resolutie vindt u op: http://www.newscenter.philips.com/main/standard/news/press/2010/20100528_nota_cv.wpd

Joon Knapen
Philips Corporate Communications
Tel:  +31 20 59 77477
Email:  joon.knapen@philips.com

Over Koninklijke Philips Electronics

Koninklijke Philips Electronics N.V. (NYSE: PHG, AEX: PHI) is een onderneming met een veelzijdig aanbod op het gebied van gezondheidszorg en welzijn, gericht op het verbeteren van de kwaliteit van leven van mensen door middel van tijdige innovaties. Als toonaangevende onderneming op het gebied van gezondheidszorg, lifestyle en lighting integreert Philips technologieën en design in op de mens gerichte oplossingen, die zijn gebaseerd op diepgaand inzicht in de wensen en behoeften van de klant en zijn merkbelofte van “sense and simplicity”. Philips heeft wereldwijd circa 116.000 werknemers in dienst, verspreid over meer dan 60 landen. Met een omzet van EUR 23 miljard in 2009 is de onderneming marktleider op het gebied van cardiale zorg, acute zorg en thuiszorg, energiezuinige verlichtingsoplossingen en nieuwe verlichtingstoepassingen, alsmede lifestyle-producten voor persoonlijk welzijn en amusement, met een sterke leidende positie op het gebied van Flat-TV, scheerapparaten en haartrimmers, portable entertainment en mondverzorgingsproducten. Meer informatie over Philips vindt u op www.philips.nl/nieuwscentrum.