Philips maakt omruilverhouding bekend voor dividend in aandelen over 2009

mei 6, 2010

Amsterdam, Nederland – Koninklijke Philips Electronics N.V. (NYSE: PHG, AEX: PHI) heeft vandaag bekendgemaakt dat de omruilverhouding voor dividend in aandelen over het jaar 2009 is vastgesteld. Deze bedraagt 1 nieuw gewoon aandeel voor elke 36,1814 bestaande gewone aandelen. Deze verhouding werd gebaseerd op de volume-gewogen gemiddelde prijs op NYSE Euronext Amsterdam van 21, 22 en 23 april 2010 van EUR 26,0515, en werd zodanig berekend dat het dividend in aandelen circa 3% hoger is dan het brutodividend in contanten.

Zowel het dividend in contanten als het dividend in aandelen zal vanaf 28 april 2010 betaalbaar worden gesteld aan aandeelhouders. Over het dividend in aandelen is 15% dividendbelasting verschuldigd, echter alleen met betrekking tot de nominale waarde van de aandelen (EUR 0,20 per aandeel). De dividendbelasting per nieuw aandeel is EUR 0,035294118. Deze bronbelasting in geval van dividend in aandelen is voor rekening van Philips.

Circa 53,25% koos voor een dividend in aandelen. Dit resulteerde in de uitgifte van 13.667.015 nieuwe gewone aandelen, hetgeen leidde tot een verwatering van 1,5% procent. Per 28 april 2010 bedraagt het uitgegeven aandelenkapitaal van Philips EUR 197.215.756,80, wat overeenkomt met 986.078.784 gewone aandelen.

Arent Jan Hesselink
Philips Corporate Communications
Tel:  +31 20 59 77415
Email:  arentjan.hesselink@philips.com

Over Koninklijke Philips Electronics

Koninklijke Philips Electronics N.V. (NYSE: PHG, AEX: PHI) is een onderneming met een veelzijdig aanbod op het gebied van gezondheidszorg en welzijn, gericht op het verbeteren van de kwaliteit van leven van mensen door middel van tijdige innovaties. Als toonaangevende onderneming op het gebied van gezondheidszorg, lifestyle en lighting integreert Philips technologieën en design in op de mens gerichte oplossingen, die zijn gebaseerd op diepgaand inzicht in de wensen en behoeften van de klant en zijn merkbelofte van “sense and simplicity”. Philips heeft wereldwijd circa 116.000 werknemers in dienst, verspreid over meer dan 60 landen. Met een omzet van EUR 23 miljard in 2009 is de onderneming marktleider op het gebied van cardiale zorg, acute zorg en thuiszorg, energiezuinige verlichtingsoplossingen en nieuwe verlichtingstoepassingen, alsmede lifestyle-producten voor persoonlijk welzijn en amusement, met een sterke leidende positie op het gebied van Flat-TV, scheerapparaten en haartrimmers, portable entertainment en mondverzorgingsproducten. Meer informatie over Philips vindt u op www.philips.nl/nieuwscentrum.