In een bijeenkomst met beleggers en financiële analisten informeert Philips de markt over de laatste stand van zaken in de Healthcare-sector

mei 6, 2010

Boston, Massachusetts, USA – In een vandaag te houden bijeenkomst met beleggers en financiële analisten zal Koninklijke Philips Electronics N.V. (NYSE: PHG, AEX: PHI) de markt informeren over de voortgang in zijn Healthcare-sector. Topfunctionarissen van Philips Healthcare, waaronder Steve Rusckowski, chief executive officer van de sector en lid van de raad van  bestuur van Philips, zullen uitvoerig ingaan op de groeiverwachtingen voor de wereldwijde medische zorgmarkt en de manier waarop de sector zijn strategie in de praktijk brengt.

Met name zal het Healthcare Leadership Team laten zien hoe de sector met zijn steeds verder uitbreidende producten- en dienstenportfolio profiteert van nieuwe marktkansen, en tevens de toonaangevende posities van onder andere Home Healthcare, Healthcare Informatics en Clinical Decision Support optimaal benut. Het management zal bovendien stilstaan bij de plannen van Philips Healthcare voor het behalen van dubbelcijferige omzetgroei in opkomende markten, het snelst groeiende domein binnen de wereldmarkt voor medische zorg. Philips verwacht dat in 2010 een vijfde van de omzet van Healthcare zal worden behaald in deze nieuwe markten.

“Onze wereld wordt op de middellange tot lange termijn geconfronteerd met een aantal onontkoombare problemen op het gebied van medische zorg. De toenemende kracht en omvang van onze Healthcare-sector stellen ons in staat op een nog betekenisvollere wijze bij te dragen aan de oplossingen die nodig zijn om deze problemen het hoofd te bieden,” aldus de heer Rusckowski.

De deelnemers aan deze Capital Markets Day krijgen op het hoofdkantoor van Philips Healthcare in Andover, Massachusetts, USA, eerst een demonstratie van de nieuwste oplossingen en innovaties van Healthcare, gevolgd door presentaties door het Philips Healthcare executive team in Boston, Massachusetts, USA, die beginnen om 11.30 uur locale tijd, of 17.30 uur Midden-Europese tijd. Deze kunnen worden gevolgd via audiocast op de onderstaande pagina:

Royal Philips Electronics - Healthcare Capital Markets Day, May 6, 2010

Joost Maltha
Philips Healthcare
Tel:  +31 40 2780125
Email:  joost.maltha@philips.com

Over Koninklijke Philips Electronics

Koninklijke Philips Electronics N.V. (NYSE: PHG, AEX: PHI) is een onderneming met een veelzijdig aanbod op het gebied van gezondheidszorg en welzijn, gericht op het verbeteren van de kwaliteit van leven van mensen door middel van tijdige innovaties. Als toonaangevende onderneming op het gebied van gezondheidszorg, lifestyle en lighting integreert Philips technologieën en design in op de mens gerichte oplossingen, die zijn gebaseerd op diepgaand inzicht in de wensen en behoeften van de klant en zijn merkbelofte van “sense and simplicity”. Philips heeft wereldwijd circa 116.000 werknemers in dienst, verspreid over meer dan 60 landen. Met een omzet van EUR 23 miljard in 2009 is de onderneming marktleider op het gebied van cardiale zorg, acute zorg en thuiszorg, energiezuinige verlichtingsoplossingen en nieuwe verlichtingstoepassingen, alsmede lifestyle-producten voor persoonlijk welzijn en amusement, met een sterke leidende positie op het gebied van Flat-TV, scheerapparaten en haartrimmers, portable entertainment en mondverzorgingsproducten. Meer informatie over Philips vindt u op www.philips.nl/nieuwscentrum.