Bouw je eigen game

In deze workshop geven we leerlingen een kijkje in de keuken van de software ontwikkeling. Ze krijgen zo inzicht in hoe programma’s gemaakt worden: de stappen die gezet worden en de gereedschappen die daarvoor gebruikt worden. Het onderwerp van de workshop is het zelf ontwerpen van een game voor een mobiele telefoon.

 

Veiligheid is één van de eerste lesonderwerpen voor derdeklassers. De gastles Arbo en veiligheid sluit hier perfect op aan als voorbereiding voor de scheikundelessen.

 

Veiligheid is één van de eerste lesonderwerpen voor derdeklassers. De gastles Arbo en veiligheid sluit hier perfect op aan als voorbereiding voor de scheikundelessen.

 

Veiligheid is één van de eerste lesonderwerpen voor derdeklassers. De gastles Arbo en veiligheid sluit hier perfect op aan als voorbereiding voor de scheikundelessen.

 

Veiligheid is één van de eerste lesonderwerpen voor derdeklassers. De gastles Arbo en veiligheid sluit hier perfect op aan als voorbereiding voor de scheikundelessen.

 

In deze gastles krijgen leerlingen inzicht in de uiteenlopende toepassingen van LCD-technologie en de eigenschappen van materialen zoals vloeibare kristallen en kunststoffen (polymeren). Ze maken zelf in een lesuur een (letterlijk) flitsend ‘display’.

 

In deze gastles krijgen leerlingen inzicht in de uiteenlopende toepassingen van LCD-technologie en de eigenschappen van materialen zoals vloeibare kristallen en kunststoffen (polymeren). Ze maken zelf in een lesuur een (letterlijk) flitsend ‘display’.

 

In deze workshop geven we leerlingen een kijkje in de keuken van de software ontwikkeling. Ze krijgen zo inzicht in hoe programma’s gemaakt worden: de stappen die gezet worden en de gereedschappen die daarvoor gebruikt worden. Het onderwerp van de workshop is het zelf ontwerpen van een game voor een mobiele telefoon.

 

In deze workshop geven we leerlingen een kijkje in de keuken van de software ontwikkeling. Ze krijgen zo inzicht in hoe programma’s gemaakt worden: de stappen die gezet worden en de gereedschappen die daarvoor gebruikt worden. Het onderwerp van de workshop is het zelf ontwerpen van een game voor een mobiele telefoon.

Verloop van de workshop

 

De workshop duurt 2 lesuren, waarvan de eerste 10 minuten bestaat uit een inleidende presentatie over games. De rest van de tijd gaan de leerlingen zelf aan de slag met het bouwen van hun eigen game. De leerlingen werken in koppels, waarbij elk koppel een eigen computer heeft.

 

De opdrachten worden uitgevoerd op het besturingssysteem Linux met een zogenaamde Live CD. Hierdoor komen de leerlingen al spelenderwijs in aanraking met Linux, het steeds populairder wordende alternatief voor Windows. Als afsluiting van de workshop kunnen de leerlingen de game op hun eigen mobiele telefoon zetten. De handleiding en de cd die wij gratis verstrekken mogen de leerlingen mee naar huis nemen.


Er zijn twee handleidingen beschikbaar: een leerlingenhandleiding en een begeleidershandleiding.

 

Veiligheid is één van de eerste lesonderwerpen voor derdeklassers. De gastles Arbo en veiligheid sluit hier perfect op aan als voorbereiding voor de scheikundelessen.

 

Veiligheid is één van de eerste lesonderwerpen voor derdeklassers. De gastles Arbo en veiligheid sluit hier perfect op aan als voorbereiding voor de scheikundelessen.

 

Veiligheid is één van de eerste lesonderwerpen voor derdeklassers. De gastles Arbo en veiligheid sluit hier perfect op aan als voorbereiding voor de scheikundelessen.

 

Veiligheid is één van de eerste lesonderwerpen voor derdeklassers. De gastles Arbo en veiligheid sluit hier perfect op aan als voorbereiding voor de scheikundelessen.

 

In deze gastles krijgen leerlingen inzicht in de uiteenlopende toepassingen van LCD-technologie en de eigenschappen van materialen zoals vloeibare kristallen en kunststoffen (polymeren). Ze maken zelf in een lesuur een (letterlijk) flitsend ‘display’.

 

In deze gastles krijgen leerlingen inzicht in de uiteenlopende toepassingen van LCD-technologie en de eigenschappen van materialen zoals vloeibare kristallen en kunststoffen (polymeren). Ze maken zelf in een lesuur een (letterlijk) flitsend ‘display’.

 

In deze workshop geven we leerlingen een kijkje in de keuken van de software ontwikkeling. Ze krijgen zo inzicht in hoe programma’s gemaakt worden: de stappen die gezet worden en de gereedschappen die daarvoor gebruikt worden. Het onderwerp van de workshop is het zelf ontwerpen van een game voor een mobiele telefoon.

 

In deze workshop geven we leerlingen een kijkje in de keuken van de software ontwikkeling. Ze krijgen zo inzicht in hoe programma’s gemaakt worden: de stappen die gezet worden en de gereedschappen die daarvoor gebruikt worden. Het onderwerp van de workshop is het zelf ontwerpen van een game voor een mobiele telefoon.